מבזק מס מספר 292 - 

מיסוי ישראלי  26.2.2009

נזקי עופרת יצוקה – דגשים בעת הכנת תביעה - 26.2.2009

השבוע פרסמה רשות המיסים, קובץ שאלות ותשובות המבהירות יישומן של תקנות והוראות החוק בנוגע לקבלת פיצויים על נזקים עקיפים לעסקים ב"אזור הקובע", בגין מבצע עופרת יצוקה. מצאנו לנכון להוסיף מס' דגשים לעניין שאלות העלולות להתעורר בעניין חישוב הנזק.

ניזוקים באזור שדרות ועוטף עזה (ואיזור תעשייה הדרומי של אשקלון הנכללים בהוראת השעה) ניזוקים אלה יכולים להגיש תביעות לנזקים בגין כל שנת 2009. ניזוקים באזור עוטף עזה – לגביהם לא קיימת מגבלת תקופה או תקרה כלשהי, היות והם נמצאים באזור ספר כהגדרתו בחוק הראשי וכל נזק מלחמה כהגדרתו בחוק מקים את הזכות לפיצוי ללא כל מגבלה כאמור.השכר כפי שנקבעה בתקנה, כפול המקדם לניזוק הרלוונטי.

ערעור על החלטת המנהל – החלטת המנהל אינה סופית וניתן לערער עליה תוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה. הערר נדון בוועדות מיוחדות שהוקמו לשם כך (הרכב שיפוטי המקביל לבית משפט שלום).

הערה: יש חשיבות רבה לדרך הכנת והצגת הערר אם נדרש כזה.

ניכוי במקור – המנהל רשאי לנכות במקור 20% מגובה הפיצוי, לכן מומלץ להעביר עם טפסי התביעה נזק עקיף– מעבר להיותו הפסד או מניעת רווח, יכול ויכלול גם הוצאות מסוימות שהוציא הניזוק להקטנת הנזק.

מסלול מחזורים – סוגי ניזוקים מסוימים שמועטו ממסלול המחזורים הרגיל, יכול שידרשו על ידי המנהל בהגשת מסמכים שונים לצורך הוכחת הנזק הכלכלי (בפועל, סוג של מסלול אדום).

תקרות לפיצוי – התקרות לפיצוי בגין מסלולי המחזורים הם 2.5 מליון ₪ לתקופת הפיצוי, ובמסלול ההוצאות 2.5 מליון ₪, או מחזורו בפועל של הניזוק מוכפל במקדם ההאטה.

לעניין מסלול שכר עבודה יש להדגיש כי לא קיימת תקרת 2.5 מליון ₪, אלא התקרה הקובעת היא תקרת                      גם את האישור לעניין גובה הניכוי במקור, ולא להסתמך על המצוי במערכי רשות המיסים.

חובות במערכים אחרים – ע"פ הוראת השעה ניתן להפחית עד 25% מגובה הפיצוי ולהעבירו לכיסוי חובות במערכים אחרים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח רונית בר או לרו"ח צחי אבוהב,שביט – [עד לאחרונה ( 1 בינואר 2009 ) מנהל מס רכוש (קרן פיצויי פעולות איבה) ברשות המסים בישראל] ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה