מבזק מס מספר 283 - 

מיסוי בינלאומי  25.12.2008

רשות המסים עם הפנים לאזרח – הארכת מועדים להגשת דיווחים ובקשות - 25.12.2008

השבוע יצאו מלשכת מנהל רשות המסים בישראל, מר יהודה נסרדישי, פרסומים אודות ארכות שניתנות לנישומים ומייצגים להגשת דיווחים ובקשות, בנושא נאמנויות ובנושאי חקיקת תיקון 168 לפקודה.

לגבי נאמנויות – המועד להגשת בקשה להחלת הסכם מס במתווה שפורסם לגבי נאמנויות שהוקמו לפני 1.1.2006 (להלן- הסדרי המעבר) וכן המועד להגשת דיווחים שונים הנוגעים לנאמנויות, לרבות דוחות שנתיים לשנים 2006 – 2008 למי שחייב בהגשתם בשל הוספת פרק מיסוי הנאמנויות ובשל כך בלבד, נקבע ל-30.6.2009.

בנוסף נמסר , כי בישיבה שקיים מנהל רשות המסים עם עובדי הנציבות ברשות המסים, בין היתר בעקבות בקשות ושאלות שהועברו לרשות המסים ממיצגים שונים, נקבעו הנחיות והוראות נוספות כדלקמן:

  1. עובדי החטיבה המקצועית וחטיבת השומה והביקורת, הונחו לפעול לגיבוש חוזר מקצועי והוראת ביצוע בנושא הנאמנויות עד לסוף השנה.
  2. נקבע כי שער החליפין הרלוונטי לצורך קביעת שווי הנאמנות הממוסה על פי מתווה המס יהיה, אם בחר בכך הפונה, שער החליפין היציג ביום החתימה על ההסכם.
  3. נקבע שבמקרים מיוחדים, בהם מתווה המס שפורסם אינו מתאים באופן מלא לנסיבות הקיימות באותו מקרה ותוצאות המס ע"פ אותו מתווה עשויות להיות מעוותות ביחס למקרה (למשל בהקשר לעולים חדשים או לירושות מתושבי חוץ)- רשות המסים תתאים את הסדר המס לאותן נסיבות מיוחדות.
  4. תשלום המס, אם חל, הן בעקבות הסדרי המעבר והן בעקבות השומה בדוח השנתי (לשנים 07'- 06')- לא יצבור ריבית והפרשי הצמדה עד ליום 30.6.2008, אלא רק ממועד זה ואילך, זאת מאחר והטפסים ומתווה הסדרי המעבר פורסמו באותו החודש לציבור הרחב.
  5. פקידי השומה הונחו לשקול בחיוב פריסה של תשלום המס החל בהתאם להסדרי המעבר או דחיית תשלום המס כאמור, בהתאם לנסיבות בכל מקרה ומקרה.

באשר להוראות תיקון 168 לפקודה – כפי שדיווחנו בהרחבה במבזקים 272 ו-274, תיקון זה קבע שורה של הטבות והקלות מיסוי לעולים חדשים וליחידים שחזרו להיות תושבי ישראל החל ב – 1.1.07, לאחר שהיו תושבי חוץ תקופות ממושכות. אלו גם אלו, זכאים עפ"י התיקון לבחור ב"שנת הסתגלות", שמשמעותה הינה כי ב-12 החודשים הראשונים לשהייה בישראל לא יחשב היחיד לתושב ישראל. במסגרת הוראות התחולה לתיקון נקבע, כי בחירה בשנת הסתגלות מותנית בהגשת הודעה על בחירה בתוך 90 ימים ממועד פרסום התיקון. כידוע, התיקון פורסם ב – 16.9.2008 ולפיכך הסתיימה "תקופת הבחירה" בימים אלו. בהודעת רשות המסים נאמר כי המועד להגשת הודעה על בחירה כאמור למי שהיו לתושבי ישראל עד ל – 31.12.2008 הוארך עד ל – 31.3.2009.

אין ספק שגישת רשות המסים כפי שעולה מפרסומים אלו, היא מבורכת ותקל על נישומים ונאמנים במעבר למשטר דיווח בישראל, תיצור תמריץ חיובי לנישומים להיכנס להסדרי המעבר (לגבי היבטי המיסוי בשנים קודמות ויצירת עלות חדשה), ותקל על יחידים שהפכו לתושבי ישראל לממש זכאותם להטבות משמעותיות שנקבעו בתיקון האמור.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד לילך רובין אשרוב או עו"ד ורו"ח גדי אלימי ממשרדנו. 

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה