מבזק מס מספר 277 - 

מיסוי בינלאומי  13.11.2008

הונגריה – שינויים בחקיקת מס החברות. - 13.11.2008

מזה שנים רבות, פועלים חברות ויחידים ישראלים בהונגריה: הונגריה טומנת בחובה יתרונות רבים: היא חברה באיחוד האירופי; היא חתומה על אמנה למניעת מסי כפל עם ישראל; תשלומי ריבית, דיבידנד ותמלוגים מהונגריה לחברות תושבות חוץ אינם כפופים לניכוי במקור; להונגריה רשת אמנות ענפה ו"ידידותית"; הכנסות מתמלוגים נהנות מהטבות מרחיקות לכת; ועוד.

לפני מספר שבועות, פרסם משרד האוצר ההונגרי הצעת חוק לתיקון דיני המס (התיקון טרם אושר ע"י הפרלמנט ההונגרי וטרם ידוע מועד כניסתו לתוקף). כיום, שיעור מס החברות בהונגריה הינו 16%; בנוסף, חל מס סולידריות (solidarity surtax) בשיעור של 4% ומס עסקים (Local business tax) המשולם לרשות המקומית בשיעור מרבי של 2% (מס העסקים מותר בניכוי לצורך מס החברות). קיימים הבדלים בבסיס המס לעניין כל אחד ממסים אלו. להלן נסקור את השינויים המהותיים הצפויים במיסוי החברות, והשלכותיהם על המשקיע הישראלי:

  • העלאת שיעור מס החברות, משיעור של 16% לשיעור של 18% .
  • ביטול מס הסולידריות.
  • הרחבת בסיס המס לצורך מס העסקים.

למרות העלאת שיעור מס החברות, הרי שבשל ביטול מס הסולידריות, שיעור מס החברות האפקטיבי (כולל מס העסקים) ירד מ 20%-22% לכדי 18%-20%.

 

חשוב לציין כי בעקבות הפחתת שיעור מס החברות, הרי שתושב ישראל הפועל בהונגריה באמצעות חברה זרה, עשוי להיות כפוף להוראות החנ"ז (חברה נשלטת זרה)! להזכירכם, הוראות החנ"ז חלות על הכנסות פאסיביות ש"שיעור המס החל" לגביהן אינו עולה על 20%; מבלי להרחיב בנושא, הרי שגם כיום וגם לאחר תחולת התיקון, ההבדלים בבסיסי המס לעניין כל אחד מסוגי המסים עשויים לגרום לכך ש"שיעור המס החל" יעלה כדי יותר מ- 20%, כך שלא יחולו על הכנסותיה הפסיביות של החברה ההונגרית.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד ורו"ח גדי אלימי או לעו"ד לילך רובין אשרוב ממשרדנו.

 

 

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה