מבזק מס מספר 275 - 

ביטוח לאומי  31.10.2008

היערכות לקראת סוף שנת 2008 – מאמר ב' - 31.10.2008

בהמשך למבזק משבוע שעבר הרינו להביא בפניכם סוגיות נוספות בביטוח לאומי שיש להביא בחשבון לקראת סוף השנה.

בחינת ההכנסה המדווחת

מבוטחים, שהם עובדים עצמאיים, חייבים לבחון את ההכנסה המדווחת למוסד לביטוח לאומי. ניתן לראות את ההכנסה הזאת בפנקס המקדמות. חשיבות הגדלת המקדמות היא לאור חסימת השומה כאשר מבוטח נפגע בעבודה או נפטר כתוצאה מפגיעה בעבודה ("גמלה חוסמת"), כמפורט בתקנות.

החל משנת 2006, כללי ה"גמלה החוסמת" מופעלים   כלפי מי שנפגע בעבודה בחודשיים הראשוניים של שנת המס, על השנה שבה אירעה הפגיעה ועל השנה שקדמה לה.יש לזכור שנשים בהריון, החייבות דמי ביטוח או מגדילות מקדמות, חייבות לשלם את הפרשי דמי הביטוח ואת המקדמות עוד לפני הלידה, או לפני שמירת ההריון והדבר נכון גם לפני אימוץ ילד.

זאת, כדי שהגמלה לא תישלל בחלקה או במלואה,הגדלת מקדמות

אפשר להגדיל את המקדמות באמצעות טופס מיוחד, לדאוג שההגדלה תיקלט במחשב הביטוח הלאומי ולשלם מיד את דרישת התשלום. אפשר להגדיל את המקדמות באמצעות קובץ המייצגים באינטרנט, למייצגים מורשים. יש לשלם את התוספת עד תום שנת המס כדי שהתשלום יוכר בניכוי עוד בשנת המס 2008. בהתאם לתקנות, הגדלת מקדמות אפשרית בכל רבעון: ארבע פעמים בשנה.

הגדלת המקדמות תאפשר למוסד לביטוח לאומי ליצור חיוב מקדמות מעודכן בשנת המס 2008, וגם בשנת המס 2009 (חשוב מאד כאשר מופעלים כללי ה"גמלה החוסמת" בחודשים   הראשונים של שנת המס 2009).עקב פיגור בתשלום דמי ביטוח (פיגור בתשלום דמי הביטוח עלול לשלול גמלאות גם מבן הזוג).

נכתב ע"י רו"ח אורנה צח (גלרט).

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה