מבזק מס מספר 268 - 

ביטוח לאומי  28.8.2008

סקירת עבירות פליליות- הגברת  ההרתעה באמצעות ענישה פלילית. - 28.8.2008

מאז הקמת היחידה הארצית ללוחמה בפשיעה כלכלית במשטרת ישראל (להלן:"היאל"כ"), באוקטובר 2004, הורשעו מעל 900 נאשמים בעבירות כלפי ביטוח לאומי כאשר סעיפי ההרשעה הינם : קבלת דבר במרמה או בניסיון לקבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף.

המוסד לביטוח לאומי שם לעצמו למטרה לשלב זרועות עם גורמי האכיפה במדינה, על מנת לשמור על הקופה הציבורית ולמנוע זליגת כספי ציבור המשולמים שלא כדין.

כמו כן, החלו בפרסום תוצאות ההליך הפלילי על מנת ליצור הרתעה בקרב הציבור "למען יראו וייראו".

להלן מספר החלטות של בית המשפט כפי שפורסם ע"י המוסד לביטוח לאומי :

בפ"א330/05מ"ינ' זחלקה – מבוטחת הגישה תביעה לדמי לידה ולה צירפה שבעה תלושי שכר מזוייפים, אותם זייף עבורה הנאשם שהינו רואה חשבון במקצועו. הנאשם עשה זאת במטרה לסייע לחברו הטוב – בעלה של התובעת. רואה החשבון הודה בביצוע העבירה ודמי הלידה לא שולמו. בערעור בפני בית המשפט המחוזי קבעו השופטים שיש להרשיע את הנאשם בעבירות של שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר במרמה.

בע"פ4370/07מ"ינ' עזריה – הורשע רואה חשבון בקבלת דבר במרמה, בכך שלא דיווח לביטוח לאומי על הכנסותיו בעת הגשת תביעה לדמי אבטלה.

בע"פ2726/07מ"ינ' קעדאן – הורשע רואה חשבון בכך שזייף שמונה תלושי שכר והודעת פיטורין, במטרה לסייע לגיסתו לקבל מהמוסד לביטוח לאומי דמי אבטלה במרמה.

רואי החשבון צריכים להבין כי הם עלולים למצוא עצמם בחקירה משטרתית על כל המשתמע מכך, בגין סיוע לאחר לקבל כספים במרמה מביטוח לאומי. המלצתנו היא להקפיד ולבדוק במקרים המדליקים "נורה אדומה" דוגמת מצב שבו מדווחים על עובד רטרואקטיבית מספר חודשים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לאברהם שהבזי, רו"ח ומשפטן ממשרדנו.

 

 

 

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה