מבזק מס מספר 212 - 

מיסוי בינלאומי  5.7.2007

בלגיה כתשתית לפעילות בינלאומית - 5.7.2007

בחודש ינואר 2007, הרחיבה הממשלה הבלגית את היקף הפטור ממס לחברה בגין דיבידנד שקבלה מחברה תושבת בלגיה. בעוד שקודם לכן, הוחל הפטור רק על חלוקת דיבידנד לחברה תושבת האיחוד האירופי, הרי שבעקבות התיקון, יחול הפטור גם על חלוקת דיבידנד לחברה תושבת מדינת עימה חתומה בלגיה על אמנה למניעת מסי כפל.

שינוי זה עשוי להקל באופן משמעותי על נטל המס של חברות ישראליות המשקיעות בבלגיה באמצעות חברה בלגית, והן על חברות ישראליות הפועלות במדינות שונות באמצעות חברת החזקות תושבת בלגיה. זאת, במיוחד לאור העובדה כי ערב התיקון, הוראות האמנה מעניקות לבלגיה את הזכות להטיל מס בשיעור של 15% על דיבידנד המחולק מתחומה לחברה ישראלית, שיעור מס גבוה ביחס לאמנות אחרות עליהן חתומה ישראל.

כך למשל, נטל המס הכולל שיחול על חברה ישראלית הפועלת בבלגיה באמצעות חברה בלגית, עשוי לרדת ב- 10%, משיעור של 44% לשיעור של 34% בלבד, בשל מנגנון הזיכוי העקיף. גם חברות ישראליות הפועלות ברחבי העולם עשויות מעתה לשקול ולהשקיע באמצעות חברת החזקות בלגית, משהוסר נטל המס בעת חלוקת דיבידנד לישראל: בין השאר, בלגיה הינה חברה

באיחוד האירופי, בעלת רשת אמנות ענפה ומנהיגה משטר של פטור השתתפות (המעניק פטור מדיבידנד ורווחי הון שמקורם בחברות זרות, בתנאים מסוימים).

על מנת ליהנות מהפטור כאמור, נדרשת החזקה של החברה הישראלית (מקבלת הדיבידנד) בחברה הבלגית (מחלקת הדיבידנד) בשיעור של 15% או יותר לתקופה של 12 חודשים לפני מועד חלוקת הדיבידנד (ושיעור החזקה של 10% החל מינואר 2009); מקום בו טרם חלפו 12 חודשי החזקה במועד חלוקת הדיבידנד, ינוכה מס במקור (בשיעור של 15%, בהתאם להוראות האמנה) אולם הוא יוחזר עם השלמת תקופת 12 החודשים הנדרשת. זה המקום לציין כי במידה ונתקבל זיכוי בישראל בשנת המס בו נוכה המס במקור כאמור לעיל, יהיה על החברה לדווח בישראל כי סכום המס האמור הושב לה במסגרת נספח ד' לדו"ח השנתי. כמו כן, נדרש כי החברה הישראלית תהא כפופה למס חברות בישראל.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לעו"ד לילך אשרוב-רובין או לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ממשרדנו

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה