מבזק מס מספר 185 - 

מיסוי בינלאומי  21.12.2006

שינויים צפויים בדיני המס בגרמניה - 21.12.2006

הפחתה בשיעור מס החברות: שיעור מס החברות בגרמניה הינו מהגבוהים בעולם (בין 38% ל- 42%, כולל מס החברות, מס הסולידאריות ומס העסקים). כיום, מס החברות הינו בשיעור של 26.375% (כולל מס הסולידאריות), אליו מתווסף מס העסקים (כאשר מדובר בפעילות מסחרית) בשיעור המשתנה בהתאם לרשות המקומית בה מתקיימת הפעילות (מס העסקים הוא בר ניכוי לצורך חישוב מס החברות בגרמניה).

במסגרת תוכנית כלכלית לשנת 2008, אשר עדיין לא עברה את האישורים הנדרשים ברשות המחוקקת הגרמנית, צפוי כי מס החברות יופחת לשיעור הנע בין 29% ל-32% (כולל מס החברות, מס הסולידאריות ומס העסקים). במסגרת התיקון, יופחת שיעור מס החברות ל- 15.825% (כולל מס הסולידאריות) מס העסקים יופחת אף הוא באופן ניכר, אולם הוא לא יותר עוד בניכוי לצורך חישוב מס החברות.

 שיעור ניכוי המס במקור: שינוי משמעותי נוסף שואף להנחיל חובת ניכוי מס במקור בשיעור אחיד של 26.375% (כולל מס הסולידאריות) שהרי כיום הדין הפנימי בגרמניה קובע שיעורי ניכוי מס במקור שונים (מהכנסה להכנסה) ומשתנים (בין 21.1% ל- 36.93%) בעת ניכוי מס במקור לתושבים זרים (לרבות בעת תשלום דיבידנד וריבית). הנישום יוכל לבחור האם ניכוי המס במקור יהווה מס סופי אם לאו. יצוין כי הוצאות ריבית המופקות מהלוואות המשתתפות ברווחים, הוצאות ריבית בידי שותף פאסיבי כמו גם הוצאות ריבית בגין הלוואות בין חברתיות לא יכלו ליהנות מהקלה זו.

 כללי מימון דק: במסגרת הרפורמה יקבע מנגנון חלופי לכללי המימון הדק לעניין הגבלת הוצאות המימון המותרות בניכוי. כיום, כללי המימון הדק המונהגים בגרמניה קובעים יחס של הון עצמי להלוואות מצדדים קשורים של 1 ל- 1.5. במסגרת התוכנית, מוצע  כי כלל הוצאות הריבית המשולמות מחברות או שותפויות [בין אם לצד קשור ובין אם לצד שאינו קשור (כולל בנקים)] ואשר עולות על 30% מההכנסה לפני הוצאות מימון ומיסים (יחס ה- EBIT) לא יותרו בניכוי. בכדי להמתיק את נטל הגזירה, יקבע כי יחס ה- EBIT לא יחול לגבי חברות ועסקים קטנים. עוד נקבע כי הוצאות הריבית אשר יכללו במשוואה לחישוב יחס ה- EBIT הן הוצאות המימון אשר עולות על מיליון אירו. הוצאות המימון שלא יותרו בשנת מס מסוימת, יותרו בניכוי בשנים הבאות באם סך הוצאות המימון לא יעלה על 30% מהרווח כאמור. צפוי כי סעיף מילוט יאפשר שלא להגביל את הוצאות הריבית המותרות בניכוי מקום בו יחס ה- EBIT המחושב לגבי הפעילות הכלל עולמית הינו גבוה מזה המחושב לגבי הפעילות בגרמניה. כנראה שלצורך חישוב היחס תילקחנה בחשבון כל החברות המוחזקות בשיעור של 25% או יותר (במישרין או בעקיפין). למרות שההצעה הנוכחית אמורה לבטל את כללי המימון הדק הקיימים, לא ברור האם הן אכן תחלפנה את הכללים הקיימים או תתווספנה אליהן.

 

באם הרפורמה הכוללת תאושר, הרי שמדובר בשינויים מרחיקי לכת, לחברות המתכננות/מבצעות השקעותיהן בגרמניה. 

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לחגי אלמקייס רו"ח (משפטן) או לגדי אלימי רו"ח (משפטן) משרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה