מבזק מס מספר 176 - 

מיסוי בינלאומי  19.10.2006

רומניה: שירת הברבור של חברת ה- Micro – Company? - 19.10.2006

במבזק מס מספר 171 מיום 07.09.2006 הסברנו בהרחבה את ההשלכות הצפויות מצירופה של רומניה לאיחוד האירופאי בתחילת שנת 2007, באותו המבזק ציינו כי מדובר בהשלכות המיטיבות עם המשקיעים ברומניה במישרין ובעקיפין, אולם יתכנו מצבים בהם צירופה של רומניה לאיחוד האירופאי יהיה בעוכרי חברה המשקיעה ברומניה ולצורך העניין ציינו, בין היתר, את האפשרות לביטול משטר ה- Micro-Company, המשמש כלי ייחודי עבור הענקת שירותים וביצוע פעילויות ברומניה.
שיעור המס על הכנסותיה של חברה מסוג Micro-Company הינו 3% ממחזור ההכנסות (במקום 16% שיעור מס חברות ברומניה). על מנת שחברה תחשב Micro-Company, עליה לענות על מספר תנאים:
  1. חברה אשר עוסקת במסחר או במתן שירותים (כדוגמת שירותי ראיית חשבון, שירותים משפטיים, שירותי ניהול, שירותי ייעוץ, פיננסיים וכיו"ב).
  2. החברה מעסיקה בין 1-9 עובדים.
  3. מחזור ההכנסות שלה אינו עולה על 100,000 אירו לשנה.
עובר לשינוי הצפוי במשטר ה- Micro-Company, הפרה של התנאי השלישי יגרור ביטול מעמד של החברה כ- Micro-Company, אולם רק החל משנת המס העוקבת.
לאחר בירורים שערכנו עם עמיתנו בחו"ל, באשר למעמדה החדש של ה- Micro-Company התברר כי בניגוד לציפיות, משטר ה- Micro-Company לא יבוטל כליל, אך יעבור מתיחת פנים מרחיקת לכת שמטרתה הגדלת ההטבה מחד, אך הקשחת התנאים מאידך, כפי שיפורט להלן:
  1.  שיעור המס על הכנסותיה של חברת Micro-Company ירד לשיעור מס של 2% ממחזור ההכנסות.
  2.  בכדי להיות זכאית להטבה החברה צריכה לקיים את שלושת התנאים לעיל, אך קיימת החמרת הדרישות:
    •  יחיד/חברה לא יכול להחזיק בבעלותו המלאה יותר מחברת Micro-Company אחת, אולם לא קיימת הגבלה לגבי מספר חברות ה- Micro-Company בבעלות חלקית.
    •  נדרש כי רווחי החברה מהענקת שירותי ייעוץ או שירותי ניהול לא יעלו על 50% מכלל רווחי החברה בשנת המס.
    •  עלה מחזור ההכנסות השנתי של חברת Micro-Company על 100,000 אירו, יבוטל מעמדה כחברת Micro-Company החל מתחילת שנת המס בה בוצעה ה"הפרה".
החמרת התנאים עשויה לעקר מתוכן את השימוש בחברות Micro-Company או לכל הפחות, לצמצם את תדירות השימוש בהן. עם זאת, יתכן כי יינתן מזור לרוע הגזירה אילו החברה הרומנית תשלב בפעילותה פעילות פיננסית או מסחרית אשר תניב לה הכנסות אחרות וכך תפחית את מרכיב הרווח מדמי יעוץ/ניהול. 


לפרטים נוספים ניתן לפנות לחגי אלמקייס, רו"ח (משפטן) או גדי אלימי, רו"ח (משפטן) ממשרדנו.

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה