מבזק מס מספר 80 - 

מיסוי בינלאומי  25.8.2004

שינויי חקיקה ברומניה – עדכון - 25.8.2004

בהמשך להתייחסותנו לשינויים הצפויים להתבצע במיסוי ברומניה שהובאו במבזק מס מספר 58 מיום 25.2.2004, להלן פרטי ההצעה האחרונה אשר תאושר, תיכנס לתוקף החל מ-1 בינואר 2005.

1. מס חברות: שיעור מס החברות ירד מ-25% ל-19%, ושיעור ניכוי המס במקור המוטל במועד חלוקת דיבידנד יעלה מ-10% ל- 15%.

לעניין זה נציין כי האמנה למניעת כפל מס בין רומניה וישראל קובעת ניכוי מס במקור בחלוקת דיבידנד מרומניה לישראל בשיעור של עד 15% מכיוון שהאמנה אינה יכולה להרע מצב, והיות וכיום בהתאם לדין הפנימי ברומניה שיעור המס במקור המוטל במועד חלוקת דיבידנד הינו 10%, הרי שתושבי ישראל נהנים כיום משיעור המס כפי שקובע הדין הפנימי ברומניה. עם העלאת שיעור המס במקור המוטל במועד חלוקת דיבידנד, בהתאם להצעת החוק האחרונה, ל-15%, הרי שעל דיבידנד שיחולק מחברה תושבת רומניה לחברה תושבת ישראל – יוטל מס בשיעור 15% (בהתאם לדין הפנימי הזהה לשיעור המוטל באמנה).

2. על תושבים זרים יוטל מס רומני בגין הכנסות ייעוץ ודמי ניהול שהופקו מחוץ לרומניה ושולמו על ידי תושב רומני או מוסד קבע של תושב זר ברומניה, (זאת כמובן בכפוף להוראות אמנות המס השונות עם רומניה), אולם אין ספק כי חקיקה ספציפית כאמור, עלולה לפגוע בתשלומים מסוג זה למנהלים ויועצים תושבי מדינה עמה רומניה איננה חתומה על אמנת מס כגון מדינות ה"offshore".

3. תשלומי ריבית מסוגים מסוימים ימועטו מחובת ניכוי מס במקור הקיימת כיום.

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה