מבזק מס מספר 74 - 

מיסוי ישראלי  12.7.2004

הקדמת הקטנת שיעורי המס על ניירות ערך זרים לשנת 2005 - 12.7.2004

במסגרת אישורן בוועדת הכספים של הכנסת תקנות מס הכנסה (קביעת ניירות ערך זרים לעניין קופות גמל)(תיקון) התשס"ד – 2004, ניתנה "הבטחה" של סגן נציב מס הכנסה מר אוסקר אבורזק, לפיה יוקדם, לגבי "כלל הציבור", מועד הפחתת המס בגין ניירות ערך סחירים, מ- 35% ל- 15%, כבר לשנת 2005 במקום שנת 2007.

התקנות האמורות קובעות פטור ממס בידי קופות גמל בגין רווח ממכשיר סחיר של חברות אשר "יתכסו" בניירות ערך זרים, כך שאף שמדיניות מס הכנסה ככלל הינה לבצע "שיקוף" ולראות בכך רווח מנייר ערך זר (החייב במס בשיעור של 35%), ייראו בכך רווח הון מנייר ערך סחיר "רגיל" הפטור ממס בידי קופות הגמל.

מר אהוד רצאבי, אשר ניהל את הישיבה, התנה את אישור התקנות בהבטחת מר אבורזק לקיום ההבטחה להפחתת שיעורי המס כאמור לעיל, ואף "חייב" אותו לעשות כן, בכך שהתקנות המבוקשות אושרו רק עד ליום 31.12.2004, והארכתן יאלץ את הנציבות להגיע "למפגש" נוסף עם ועדת הכספים.

בשולי הדברים נציין כי החוק כנתינתו דהיום, מעבר לקביעתו כי עד שנת 2006 ועד בכלל יחול שיעור מס של 35% על ני"ע זרים, דבר שיסתיים מוקדם יותר כאמור, הרי שאופן חישוב הטלת המיסוי בגין ני"ע זר שהוחזק בתקופת שני משטרי שיעורי מס שונים נקבע בחוק בשיטה הליניארית. יתכן שעם שינוי החקיקה בעניין הקדמת הפחתת שיעור המס כאמור, תשונה אף שיטת חישוב רווח ההון והוא יחולק לשני חלקים לפי שער המניה בתום שנת 2004 ולא באופן ליניארי כפי שהדבר נקבע ברפורמה בעניין מיסוי ני"ע "רגילים" הנסחרים בבורסה.

בנוסף נציין כי בכל אופן הקדמת הפחתת שיעור המס 2005  אינה על כל רווח ההון אלא "החיתוך" יבוצע לפי אחת השיטות דלעיל. לעומת זאת קבלת ריבית שנצברה על ני"ע זר, עד למועד  שלאחר הפחתת שיעור המס (גם על ריבית, דבר שאף הוא קבוע כיום בחוק לשנת 2007) יביא להחלת שיעור מס קבוע של 15% בלבד ללא כל חלוקה לתקופות.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה