מבזק מס מספר 549 - 

מיסוי בינלאומי  11.6.2014

גילוי מרצון בארה"ב – הודעת נציב ה -IRS לבחינת עדכון הנוהל - 11.6.2014

בארה"ב מונהג החל משנת 2009 נוהל גילוי מרצון לגבי הכנסות ויתרות בחשבונות בנק המוחזקים על ידי אזרחי ארה"ב מחוץ לארה"ב (Offshore Voluntary Disclosure Program) בעקבות פרשת בנק UBS.

נהלים מעודכנים  פורסמו בשנים 2011 ו- 2012 (יחדיו, "נהלי הגילוי מרצון"). נהלי הגילוי מרצון יועדו לאזרחי ארה"ב שהסתירו במודע כספים בחשבונות בנק מחוץ לארה"ב .

לגבי הנוהל המעודכן משנת 2012 ראו מבזקנו מס' 460 מיום ה- 2 באוגוסט 2012.

במסגרת ועידת המס בוושינגטון, ארה"ב, הציג נציב ה – IRS, מר JOHN A. KOSKINEN ("הנציב") נתונים לגבי תוצאות נהלי הגילוי מרצון, ומהם עולה כי למעלה מ- 43 אלפי אזרחי ארה"ב דיווחו על חשבונות בנק בחו"ל וההכנסות מהם, ושילמו במצטבר מסים, ריבית וקנסות בסכום מצטבר של כ- 6 מיליארד דולר ארה"ב.

הנציב מסר בוועידה, כי ה -IRS  בוחן לעדכן את נהלי הגילוי מרצון על מנת שיתאימו גם לאזרחי ארה"ב שלא דיווחו על חשבונות בנק מחוץ לארה"ב וההכנסות מהם שלא במודע, למשל, אזרח ארה"ב השוהה מחוץ לארה"ב תקופה ארוכה, ולמעשה מרבית חייו שהה מחוץ לארה"ב, או אזרח ארה"ב שלא הייתה באפשרותו לבצע דיווח במסגרת נהלי הגילוי מרצון, מבלי שיושתו עליו קנסות בסכומים ניכרים. אזרחים אלו אינם זקוקים לחסינות מפני הליך פלילי או קנסות גבוהים המוטלים על אזרחים ארה"ב שהסתירו במודע דבר קיומם של חשבונות בנק בחו"ל ואת ההכנסות מהם.

אנו נעדכן אתכם, אם וככל שיפורסם נוהל מעודכן על ידי ה – IRS.

מכל מקום, תושב ישראל לצרכי מס, שיש לו אזרחות אמריקאית, המבקש לבצע גילוי מרצון בארה"ב, צריך לשקול גם את השלכות המס בישראל, בעיקר אם לא דיווח עליהן בארץ, שכן בנסיבות מסוימות, הוא עשוי לחוב בגין הכנסותיו שידווחו בארה"ב גם בישראל.

ללא ביצוע גילוי מרצון בישראל לגבי חשבונות הבנק המצויים מחוץ לישראל, הוא עשוי להתחייב בכפל מס, בישראל ובארה"ב.

בשולי הדברים נזכירכם, כי במסגרת הסכמי ה – FATCA שחתמה ארה"ב עם מדינות שונות, (לרבות הסכם שבמהות עם משרד האוצר הישראלי, לפיו יועבר מידע לרשויות המס בארצות הברית, באמצעות רשות המסים בישראל אשר תקבל את המידע מהגופים הפיננסיים בישראל) או לחילופין עם מוסדות פיננסים במדינות שונות, יקבלו רשויות המס בארה"ב מידע לגבי חשבונות הבנק של אזרחי ארה"ב בין שהוסתרו במודע ובין שלא במודע.

 

משרדנו הינו בעל ניסיון רב בטיפול בפניות לגילוי מרצון מול רשות המסים בישראל, כמו גם מבצע שיתוף פעולה עם מומחי מס מארה"ב שיכולים לסייע לאזרחי ארה"ב, שהינם תושבי ישראל המבקשים לבצע גילוי מרצון בארה"ב.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה