מבזק מס מספר 48 - 

מיסוי ישראלי  15.12.2003

היערכות לתום שנת המס – מיסוי קרנות נאמנות – (פורסם במעריב) - 15.12.2003

יש לי הוראת קבע חודשית להשקעה בקרן נאמנות. כיצד יחושב המס בסוף השנה, עפ"י השער הממוצע שבו השקעתי בקרנות או עפ"י השער בכל רכישה ורכישה?

בהתאם למצב החוקי הקיים, קיימים שלושה סוגים של קרנות נאמנות: קרן פטורה, קרן חייבת וקרן מעורבת. קצרה היריעה מלפרט את כל ההבדלים הקיימים בין סוגי הקרנות הללו אך נציין בקצרה כי סוג הקרן וסיווגה משפיעים על אופן המיסוי, הן של הקרן עצמה והן של היחיד, הן בגין התשואות והן בגין הרווח ממכירת או מפדיון היחידה.

ככלל, חשוב להדגיש כי לא מוטל כל מס על היחיד בעל היחידה אלא אם נמכרה או נפדתה היחידה בפועל בשנת המס.

תקנות מס הכנסה קובעות כי בעיקרון בעת מכירת ניירות ערך מאותו סוג בדיוק המנוהלים על ידי אותו בנק או אותו מנהל תיק (להלן-ני"ע זהים) שנרכשו במועדים שונים, יראו אותם כנמכרים על פי סדר רכישתם, מהראשון לאחרון (F.I.F.O), זולת אם הוכיח המוכר לפ"ש את יום הרכישה והמחיר המקורי של נייר ערך מסוים.

יחד עם זאת, התקנות קובעות, בהוראת שעה התקפה לשנת 2003 בלבד, כי המוכר יהא רשאי לבחור לחשב את הרווח במכירת ניירות ערך זהים שנרכשו במועדים שונים בהתאם למחיר המקורי המשוקלל, שהינו בעקרון העלות הממוצעת של ניירות הערך הזהים.

נציין כי, לבחירת החישוב בהתאם למחיר המקורי המשוקלל כאמור, יש השלכות על אופן חישוב רווח ההון בשנת 2004 ואילך, דבר אשר לא יפורט ברשימה זו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה