מבזק מס מספר 48 - 

מיסוי ישראלי  15.12.2003

היערכות לתום שנת המס – מיסוי ניירות ערך בשנת 2003, מכירה רעיונית ומס מחזור - 15.12.2003

מכירה רעיונית של ניירות ערך בתום השנה:

בימים אלו פורסם על ידי נציבות מס הכנסה כי במטרה לשמור על יציבות בבורסה לקראת תום השנה, ולמנוע מצב של מימושים בהיקפים ניכרים לשם תשלום מס מופחת של 1% ממחזור המכירות, תינתן האפשרות לבצע "מכירה רעיונית" של ניירות הערך בתום השנה,  תוך גיבוש עלות חדשה, ללא צורך במכירה ממשית לפני תום שנת המס ורכישה חוזרת לאחר מכן. לשם ביצוע המכירה הרעיונית יש להודיע על כך לבנק או לברוקר, אשר ינכו את המס המתחייב מהמכירה הרעיונית וירשמו עלות חדשה (אגב גביית עמלות "כמקובל" בגין ביצוע פעולה ממשית בניירות ערך).

כפי שפורסם, הבנקים אינם ערוכים לביצוע המהלך האמור, ומבקשים לדחות את מועד התחילה עד לתום הרבעון הראשון של שנת 2004.

בכל מקרה רצוי כי מי שמעוניין בביצוע מכירה רעיונית כאמור, שישלח את ההודעה לבנק לפני תום השנה.

בחירה בין מס מחזור למס על הרווח:

רבות דובר באפשרות שמס המחזור אשר נוכה על ידי הבנקים יהיה מס סופי, גם בידי מי שחייב בהגשת דוח. בהבהרה שפרסמה הנציבות נאמר כי הבחירה במס מחזור או במס על הרווח לא יכולה שתיעשה לגבי כל נייר ערך באופן ספציפי, אלא שהבחירה מחייבת את כל עסקאותיו של פלוני במהלך 2003. האמור חל גם לגבי עסקאות עתידיות או נגזרים הנסחרים בבורסה בישראל (לגביהם נוכה מס מחזור בשיעור של 5% במחצית השניה של השנה!).

לגבי מכירת ניירות ערך זרים, לא תינתן האפשרות לבחירה במסלול "מס מחזור". מי שחייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה יאלץ להשלים (או לקבל חזרה) למס בשיעור של 35% מן הרווח ממכירת ני"ע כאמור.

בעלי שליטה (10%) לא יוכלו ליהנות מבחירה ב"מס מחזור", ועל רווחי הון במכירותיהם יוטל מס מלא של 15%.

לגבי מייסדים ומניות שנתקבלו במסגרת תפקידם של עובדים ונותני שירותים לא יחולו הוראות אלה של הנציבות. הללו ייאלצו להסתפק בהוראות החוק הייחודיות לגביהם.


 .

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה