מבזק מס מספר 44 - 

מיסוי ישראלי  17.11.2003

עדכונים והיערכות לתום שנת המס (מפעלי היי-טק, השקעת חוץ, חוק להבראת כלכלת ישראל) - 17.11.2003

לנוחיותכם להלן תקציר תמציתי של יום עיון בנושא חוק עידוד השקעות הון אותו ערכה לשכת רואי חשבון ובו השתתף רו"ח רן ארצי כמגיב.

הפחתת מחזור בסיס למפעלי הייטק – תוקפה של ההוראה המאפשרת הפחתת מחזור בסיס של מפעלים מאושרים, העומדים בקריטריונים שנקבעו בה (7% -מו"פ ו- 20% מהמועסקים הנם בעלי תואר מהנדס וכו') בשיעור של 10% לשנה עומדת להסתיים ב- 31 בדצמבר 2003. מאחר ותוקפה של הקלה זו הנה משמעותית, בעקר בעיתות מיתון, ראוי לבחון בהקדם הגשת בקשות למפעלים העונים על הקריטריונים המנויים לעיל. בעניין זה נבהיר כי אי עמידה בתנאים האמורים לעיל בשנה אחת ניתן לרפאה ע"י עמידה בתנאים בממוצע תלת שנתי, אף אם שלוש השנים תמו לאחר 31.12.2003.

השקעת חוץ מאושרת – בהמשך למבזק מס מס' 33 נציין כי נציבות מס הכנסה אימצה פרשנות מקלה, לפיה תושב חוץ שהשקיע במפעל מאושר ועלה או חזר לישראל, השקעתו אשר בוצעה טרם עלייתו לישראל תחשב השקעת תושב חוץ ותקנה לחברה את ההקלות המנויות בחוק העידוד, בהתקיים יתר התנאים (הקלות בדבר תקופת ההטבות ושיעור המס החל על רווחי המפעל המאושר).

ראוי כי חברות בהשקעת חוץ יבדקו היטב את זכאותן להקלות המס אשר יתכן ונשללו מהן לאור פרשנות מצמצמת שהייתה נהוגה בעבר.

חוק להבראת כלכלת ישראל – מפעלים מאושרים –

במסגרת החוק האמור צפויה הקלת נטל המס במסגרת מסלול מס מופחת על חברות מאושרות (באבחנה ממפעלים מאושרים) לשיעור מס חברות של 20% ושיעור מס של 10% על דיבידנד. תקופת ההטבות במס לחברה במרכז הארץ תהא מס מופחת של 20% למשך שנתיים ושיעור מס מופחת על דיבידנד למשך שבע שנים. כמו כן צפוי כי יקבעו מספר מסלולים המזכים במענקים ביניהם מסלול מוטה תעסוקה ומסלול מוטה השקעה בנכסים. משרד האוצר מבקש לקבוע כתנאי להגדרת החברה כחברה מאושרת כי 50% מתפוקתה יהא מיועד ליצוא.

ראוי להדגיש כי במידה ותתקבל התוכנית האמורה יהא האישור ניתן לחברה ולמעשה יאיין בכך את הצורך לפנות מעת לעת בבקשה לתוכניות הרחבה, בכדי להימנע מרכישה או שימוש בנכסים בלתי מאושרים, שכן החברה כולה תסווג כחברה מאושרת.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה