מבזק מס מספר 23 - 

מיסוי ישראלי  19.5.2003

התכנית הכלכלית – סעיפים לתיקון פקודת מס הכנסה - 19.5.2003

לאור סיומה של השביתה במשק, והציפייה כי התכנית הכלכלית תאושר על ידי הכנסת באופן זה או אחר במהלך השבוע הקרוב, נביא להלן, בתמציתיות רבה, את חלקם של התיקונים הצפויים בפקודת מס הכנסה. להשלכות התיקונים ולאי הבהירות הרבה הקיימת בכל אחד מהם נתייחס בהרחבה במועד קבלתם הסופי.

  1.  מיסוי הכנסות מהגרלות, הימורים או פרסים – יתווסף סעיף 2(9א) לפקודה שיכלול הכנסות כאמור בבסיס המס. שיעור המס נקבע בסעיף 124ב' והוא יהיה 25%, ללא זכות לפטור, ניכוי או קיזוז כלשהו.
  2.  פטור לנכה או עיוור – סעיף 9(5) יתוקן כך שנכים שנקבעה להם נכות לתקופה הקצרה מ- 365 ימים, תחושב תקרת הפטור בסעיף לגביהם, לפי חלקה היחסי כיחס תקופת הנכות במשך שנת המס.
  3. הטבות מס ביישובים – יבוטלו כל ההטבות שניתנו ליישובים מועדפים במסגרת תקנות מכוח סעיף 11. במקום ההקלות שבוטלו נקבעה רשימת יישובים חדשה, וכן תנאים נוספים להקלות, בפקודה עצמה.
  4. פירוק חברות שירותים "חדשות" – יתווסף סעיף 93א' לפקודה, הקובע כי פירוק שיבוצע במהלך שנת 2003 של חברת שירותים שהוקמה או הופעלה בשנת 2002, ואשר לפני כן ניתנו השירותים בידי יחיד בעל השליטה בה, לא יחויב במס הכנסה בהתקיים מספר תנאים לרבות חיובם במס שולי מלא של כל עודפי החברה, לרבות הרווחים הראויים לחלוקה, אשר ישולמו תוך כדי הפירוק ליחיד בעל השליטה.
  5. הארכת משך הזמן לטיפול בשומות – מוצע להשיב לקדמותו אל המצב שהיה נהוג עד הדוחות לשנת 1995 כך שתקופת הטיפול בשומה תוארך לארבע שנים מתום שנת הגשת הדוח (כולל שומות ניכויים).

כמו כן תתארך תקופת הזמן לטיפול בהשגה, כך שתסתיים במועד המאוחר מבין – שנה ממועד ההשגה או המועד החוקי לטיפול בשומה. מוצע כי התיקון יהא בתוקף כבר מדוחות המס לשנת 2002, ולגבי השגות שהוגשו לאחר מועד פרסום החוק.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה