מבזק מס מספר 22 - 

מיסוי ישראלי  13.5.2003

הגבלת רווח ההון שיזכה לשיעור מס מופחת במכירת יחידות השתתפות בחיפושי נפט ובסרטים - 13.5.2003

סעיף 105יב(ב) קובע, בהקשר לשיעור המס בגין מכירת יחידת השתתפות בשותפות נפט או בשותפות סרטים, ששיעור המס המוקל (15%) לא יחול בגין חלק רווח ההון הריאלי בגובה ניכוי האזילה, ניכוי הוצאות חיפוש ופיתוח או בגובה הוצאות הפקת הסרט לפי העניין, אשר הותרו בניכוי לפי הסעיפים הרלוונטיים בפקודה.

שיעור המס אשר יחול על רכיבים אלו יהיה בהתאם לסעיף 121 לפקודה עבור יחיד (עד 50%), ובהתאם לסעיף 126 לפקודה עבור חברה (36%).

גישה זו בה נוקט המחוקק דומה היא לגישתו בעניין שיעור מס רווח הון "רגיל", אשר לגביו נקבע כי חלק רווח ההון בגובה הפחת אשר נתבע בגין נכס פלוני, יהיה חייב במס לפי שיעורי המס מהם נוכה הפחת, ולא על פי שיעור מס רווחי הון (25%), וזאת במטרה למנוע מצב בו ההוצאות ינוכו מהכנסות בשיעורי מס גבוהים, בעוד שרווח ההון המקביל יחויב במס בשיעור נמוך (25%).

למרות ההגבלה האמורה, תיקון החקיקה האמור מהווה הקלה ביחס לדין אשר היה קיים ערב הרפורמה, לפיו, במידה ונתבעו הוצאות פירותיות בשנה שקדמה למכירת יחידת ההשתתפות בשותפות לחיפושי נפט, כל רווח ההון הריאלי ממכירת היחידה היה חייב במס, ולא רק חלק רווח ההון בגובה הרכיב הנובע מתביעת הניכוי השוטף.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה