מבזק מס מספר 168 - 

מיסוי בינלאומי  17.8.2006

שינוי חקיקה בדיני המס בהונגריה - 17.8.2006

לאחרונה פורסמו שינויי חקיקה נרחבים בדיני המס בהונגריה, אשר צפויים להיכנס לתוקף באופן הדרגתי  החל מספטמבר 2006 עד לשנת 2008, להלן תמציתם:

  1. מס חברות:
    • הטלת מס סולידריות (חדש) בשיעור של 4%  מההכנסה החייבת.
    • לדעתנו, למרות שמדובר במס נפרד, הוא מחושב כאחוז מההכנסה, ועל אותו בסיס לפיו מחושב מס החברות (עם התאמות קלות בלבד, בכל הנוגע להכנסות ממקור זר). לפיכך, מס זה עונה על הגדרת "מסי חוץ" לעניין תחולת כללי חנ"ז מכוח סעיף 75ב' לפקודה, זיכוי ממס זר לעניין פרק שלישי סימן ב' וכן זיכוי עקיף ממס זר עפ"י סעיף 126(ג) לפקודה. עם זאת יש לזכור, כי העלאת שיעור המס אינה מוציאה מתחולת הוראות חנ"ז, משום ששיעור המס הכולל עדיין "אינו עולה על 20%". יצויין כי שיעור המס לעניין חנ"ז מחושב ע"י חלוקת סכום המס הזר בסך הכנסותיה הפאסיביות של החברה; בשל העובדה שבסיס המס לעניין מס הסולידריות שונה במקצת מזה שלצורך מס החברות ייתכן שבמקרים ספציפיים שיעור המס החל יעלה על 20%.

    • נקבע "מס מינימום": כאשר ההכנסה החייבת אינה מגיעה לכדי 2% מסך המכירות המקומיות בניכוי עלות המכירות, יראו את אותם 2% כהכנסתה החייבת של החברה. מס המינימום אינו חל בשנת התאגדותה הראשונה של החברה.
  2. רווח הון:
    • פטור ממס על רווחי הון ליחידים וחברות בעת מכירת מניות בחברה מוחזקת בתנאי ששיעור ההחזקה בחברה הנמכרת הינו 30% או יותר למשך שנתיים לפחות. הפטור חל על מכירת מניות בחברה זרה ומקומית כאחד, ומותנה בדיווח לרשויות המס בהונגריה תוך 30 יום ממועד רכישת המניות (תנאי טכני בדומה לתנאי הקבוע בסעיף 97(ב3) לפקודה). אליה וקוץ בה: הפסד הון מהשקעה כאמור לא יותר בקיזוז מההכנסה החייבת משום שאילו היה רווח היה פטור ממס. הפטור על רווח ההון כאמור לא ילקח בחשבון לעניין חישוב מס הסולידריות.
  3. מיסוי יחיד:
    • הטלת מס סולידריות חדש בשיעור של 4% יוטל על יחידים בעלי הכנסות גבוהות.
    • הכנסות מריבית ורווח הון מני"ע נסחרים הונגריים וזרים יחויבו בשיעור מס של 20%.

יודגש כי שינוי החקיקה כולל שינויים נוספים בחוקי המס הישיר והעקיף בהונגריה אשר לא נדונו בסקירה זו.

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה