מבזק מס מספר 158 - 

מיסוי בינלאומי  7.6.2006

זיכוי ממס זר לתושב ישראל המחזיק ב-L.L.C – יום הבוחר - 7.6.2006

בתאריך 19 באפריל 2004, פרסמה רשות המיסים את חוזר מס הכנסה מס' 05/04 בנושא: זיכוי ממס זר לתושב ישראל המחזיק ב-L.L.C (להלן: "החוזר"). כזכור, מטרת החוזר היא להסדיר את מתן הזיכוי ממס זר, כאשר תושב ישראל מחזיק בישות תושבת ארה"ב מסוג L.L.C ולמנוע כפל מס אשר עשוי להיווצר כתוצאה ממיסוי ה- L.L.C בחו"ל כאילו היה שותפות, על פי כללי ה- check-the-box. בחוזר ניתן פתרון לעניין הזיכוי ממס זר, באופן שבו יינתן זיכוי בשל המס ששולם בחו"ל, על אף כללי הזיכוי הקבועים בפרק שלישי סימן ב' לפקודת מס הכנסה. החוזר מאפשר מעין "השקפה" של ה- LLC וייחוס תוצאות פעילותה לחברים בה, לרבות תשלומי המיסים ששולמו ע"י החבר.

 בימים אלו, עת קרב תום המועד החוקי להגשת הדוחות השנתיים, ראינו לנכון להפנות את תשומת ליבכם, מבעוד מועד להוראות ההפעלה המופיעות בחוזר הנדון: על פי סעיף 11.1 לחוזר, הוראות החוזר יופעלו רק לאחר שהנישום ביקש להחיל עליו את ההסדר המקל שנקבע בו. עוד נקבע, כי יראו בנישום כאילו ביקש להפעיל את הוראות החוזר אם יישם את הוראותיו עם הגשת הדו"ח הראשון שלאחר פרסום החוזר לפקיד השומה.

 נישום שטרם הגיש דוחות שנתיים ממועד פרסום החוזר ועד היום וכן נישום שהקים את ה- L.L.C במהלך שנת המס 2005 נדרש לבקש להחיל עליו את ההסדר המקל שנקבע בחוזר על ידי החלת הוראותיו עם הגשת הדוח השנתי לשנת המס 2005. אם לא יעשה כן, ההסדר המקל עשוי להישלל ממנו בעתיד.

 בצעו בחירתכם במועד ובתבונה: נישום אשר לא בחר בהפעלת הוראות החוזר, עשוי להיות חשוף לכפל מס כתוצאה מסיווג התאגיד כחבר בני אדם ובמקבילתשלום מס ע"י המחזיק בו, ללא אפשרות למתן זיכוי. נישום אשר בחר ליישם את הוראות החוזר, לא יוכל לחזור בו מבחירתו ויידרש לפעיל את הוראותיו באופן עקבי גם בשנים העוקבות.


שאלות המתעוררות בקשר ליתרונות וחסרונות העולים מהוראות החוזר בכלל והשימוש בLLC בפרט יש להפנות לחגי אלמקייס או גדי אלימי ממשרדנו.

 

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה