מבזק מס מספר 155 - 

מיסוי בינלאומי  18.5.2006

מנגנון למניעת מסי כפל על פי דיני המס בהולנד - 18.5.2006

במאמר זה נסקור את שיטת הפטור הפרוגרסיבי למתן זיכוי ממס זר בהולנד:

בהולנד קיימות מספר שיטות למתן הקלה ממסי כפל המשתנה בהתאם לאופי ההכנסה אשר בגינה נדרש הזיכוי. שיטת הזיכוי ((tax credit, שיטת הניכוי (deduction) ושיטת הפטור הפרוגרסיבי(exemption with progression) . מצאנו לנכון לפרט את שיטת הפטור הפרוגרסיבי:

שיטת הפטור הפרוגרסיבי עומדת לנישום בגין רווחי עסקים באמצעות מוסד קבע מחוץ להולנד [לרבות דיבידנד, ריבית ותמלוגים שמקבל מוסד הקבע (כמו גם רווחי הון באמצעות מוסד הקבע)].

הזיכוי שינתן לנישום מחושב על ידי הכפלת חבות המס בהולנד בגין הכנסתו הכלל עולמית של הנישום ביחס שבין הכנסתו של הנישום ממוסד הקבע שמחוץ להולנד (להלן: הכנסת מוסד הקבע) לבין הכנסתו הכלל עולמית של הנישום. על פי נוסחה זו, אם לחברה ההולנדית הכנסות מאותו מוסד קבע בלבד, לא יהיה חיוב מס נוסף בהולנד. לא קיימת חשיבות לשיעור המס החל במדינת המקור. תנאי להחלת השיטה הוא שהכנסת מוסד הקבע כפופה למס (subject to tax) ואין צורך בתשלום מס בפועל. (למשל, בשל קיזוז הפסדים, תמריצי מס, חנינה ממס או אף רשלנות מצד רשויות המס של המדינה הזרה).

אם הכנסת מוסד הקבע גבוהה מהכנסתה הכוללת של החברה (למשל, בשל קיזוזי הפסדים שמקורם בהולנד), ההפרש יהנה מהפטור הפרוגרסיבי בשנים העוקבות.

 הפטור הפרוגרסיבי מחושב בנפרד עבור כל מדינה ומדינה –per country basis  בדומה לשיטת הסלים הישראלית, אלא שהסלים אינם נקבעים על בסיס אופי ההכנסה כי אם על בסיס המדינה בה הופקה ההכנסה.

 לפרטים נוספים ניתן לפנות לגדי אלימי. ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה