מבזק מס מספר 150 - 

מיסוי בינלאומי  6.4.2006

חברת החזקות ישראלית (פטור השתתפות) - 6.4.2006

ככלל קובע סעיף 134 לפקודת מס הכנסה כי יחיד או חברה אשר החלו בפעילות עסקית ידווחו על כך לפקיד השומה באופן מיידי.

בתיקון 147 נכלל פרק הדן בחברת החזקות ישראלית. חברה העומדת בתנאים הקבועים בפרק שלישי2 לפקודה תהא זכאית לפטור על הכנסות פיננסיות בשוק ההון בישראל, רווח הון במימוש מניות של "חברה מוחזקת", וכן דיבידנדים שהתקבלו מ"חברה מוחזקת".

חברת החזקות ישראלית צריכה לעמוד מדי שנה בתנאים מסוימים, והם:

  1.   השליטה והניהול בחברה יתקיימו בישראל בלבד.
  2.   לחברה לא יהיו הכנסות מעסק.
  3.   החברה אינה חברה ציבורית, משפחתית או שקופה.
  4.   לא הועברו לחברה נכסים לפי חלק ה2 לפקודה או לפי סעיף 70 לחוק מיסוי מקרקעין.
  5. עלות המניות בתוספת יתרת ההלוואות "בחברות מוחזקות" מגיע לכדי 50 מיליון ₪ במהלך 300 ימים בשנת המס ובנוסף מהוות 75% או יותר מנכסי חברת ההחזקות.

החברה צריכה לעמוד בכל התנאים המנויים לעיל כבר בשנה הראשונה, פרט לתנאי הבוחן את סכום עלות המניות וההלוואות שניתנו לחברות מוחזקות, אשר יבחן בשנה השניה להתאגדות החברה בלבד.

כתנאי מקדמי אך מהותי נקבע כי כל בעלי המניות בחברת ההחזקות יודיעו לפקיד השומה על בקשתם כי החברה תחשב כחברת החזקות ישראלית תוך 90 יום ממועד ההתאגדות, זאת בנוסף לחובת הדיווח של החברה על תחילת פעילותה באופן מיידי כאמור. לכן אי עמידה בתנאי הדורש מכל בעלי המניות לדווח לפקיד השומה תוך 90 יום מיום ההתאגדות ימנע ממנה לשונית לפחות, מלהחשב כחברת החזקות לעולם.

מכאן כי בעת התאגדות חברה, ובכל מקרה בו יש סיכוי כי הינה מתעתדת להיות חברת החזקות ולהנות ממשטר פטור ההשתתפות עליה לבקש תוך 90 יום להיחשב כ"חברת החזקות" בישראל על אף שטרם השקיעה הסכום הנדרש כלל , זאת על מנת שלא תחסם בפניה הדרך להיחשב כחברת החזקות בעתיד וגם על מנת שתוכל להנות מהפטורים הקבועים בפרק פטור ההשתתפות כבר בשנת התאגדותה.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה