מבזק מס מספר 116 - 

מיסוי ישראלי  24.6.2005

תיקון 60 – הבהרות ודגשים לעניין חברת משקיעי חוץ. - 24.6.2005

חברת משקיעי חוץ זכאית על פי סעיף 45(ב) להטבות מס בתקופה בת עשר שנים, במקום חמש שנים, והכול במסגרת מגבלת התקופות האמורה בסעיף. הגדרת חברת משקיעי חוץ פרושה על פני מספר סעיפי חוק , ובמסגרת תיקון 60 נוסף שינוי משמעותי למונח "השקעת חוץ", והוא מחייב "השקעה בסכום של 5 מליון ₪, של תושב חוץ בחברה, במישרין או בעקיפין, המקנה לו חלק בהון המניות כולל הלוואות בעלים ….."..

 כמו כן נוספה אפשרות לפיה ירכוש תושב חוץ מניות בחברה (בשונה מהשקעה ישירה בהון החברה) וכך קובע סעיף 53ח(4) : "יראו השקעה של תושב חוץ כהשקעה בחברה גם אם רכש את מניותיה מאחר…".

אמור מכאן כי תושב חוץ אשר רכש מניותיו, אף מתושב ישראל שהשקיע בעבר  בחברה, תהא רכישתו בגדר השקעת חוץ. בהקשר לסכום השקעת תושב החוץ במניות תתכנה פרשנויות שונות, האם נדרש הוא להשקיע 5 מליון או אפילו סכום  נמוך יותר ,על מנת שהשקעתו תיחשב כהשקעת חוץ.

סעיף 47(ב) קובע כי: "חברה שהייתה חברת משקיעי חוץ במועד שבו אושרה התוכנית כמפעל מאושר או בשנת הבחירה של מפעל מוטב, תמשיך להיחשב כחברת משקיעי חוץ גם אם בעלי מניותיה שהיו תושבי חוץ במועד האמור, כולם או חלקם, היו לתושבי ישראל לראשונה …." .

אמור מכאן כי תושב חוץ אשר היה לעולה חדש לא ישלול את הטבות המס המוקנות למפעל המאושר אף אם עלה לישראל המהלך תקופת ההטבות.

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה