מבזק מס מספר 189 - 

מיסוי בינלאומי  18.1.2007

אישור השינויים בדיני המס בהולנד - 18.1.2007

במבזק מס מספר 177 מיום 26.10.2006 דנו בהצעת החוק אשר הונחה בפני הממשלה ההולנדית לשינוי חוקי המס, ביום 28.11.2006 אושר החוק. בשל ההשפעות הרבות העשויות לנבוע משינוי החוק ומספרם הרב של תושבי ישראל המשקיעים בהולנד או באמצעות חברות הולנדיות, נתאר להלן את עיקרי השינויים בנוסחם הסופי:

  • מס חברות: הפחתה בשיעור מס החברות משיעור מס של 29.6% לשיעור מס של 25.5%.
  • הכנסות מריבית: מיסוי הכנסות ריבית בין חברתיות בשיעור מס מופחת של 5% בלבד (Group Interest Box), בכפוף לתנאים מסוימים. יצוין כי שינוי זה בדין הפנימי ההולנדי כפוף לאישור נציבות האיחוד האירופי לנושא תחרות בלתי הוגנת.
  • הכנסות מתמלוגים: מיסוי הכנסות מתמלוגים, פטנטים ורווחי הון שנוצרו עקב הענקת שימוש בנכסים בלתי מוחשיים או עקב מימושם ואשר פותחו ע"י חברות הולנדיות, בשיעור מס מופחת של 10% בלבד. יצוין כי שינוי זה, כפוף לאישור של נציבות האיחוד האירופי לנושא תחרות בלתי הוגנת.
  • ניכוי במקור מדיבידנד: הפחתת שיעור הניכוי במקור מדיבידנד המחולק לתושב חוץ משיעור מס של 25% לשיעור מס של 15%, למעט חריגים  ספציפיים יש להזכיר כי האמנה למניעת מסי כפל בין ישראל להולנד קובעת שיעור ניכוי מס במקור של 5%. כמו כן, בעת תשלום דיבידנד לתושב חוץ תושב האיחוד האירופי יחול פטור מניכוי מס במקור על פי הוראות דירקטיבה אם – בת של האיחוד האירופי. שינוי נוסף שראינו חובה להדגיש בהקשר זה, הינו הפחתת שיעור ההחזקה בחברה הולנדית, הנדרש על מנת שניתן יהיה ליהנות מההטבות מכוח דירקטיבות האיחוד האירופי, משיעור של 20% לשיעור של 5% בלבד. בנוסף בוטלה הדרישה לתקופת החזקה בחברה ההולנדית במשך 12 חודשים לפחות.
  • שינוי בתנאי פטור ההשתתפות: החוק החדש נועד ליצור משטר פטור השתתפות המעניק ודאות, בעל תחולה רחבה ותואם את חוקי האיחוד האירופי במידה רבה יותר. החוק מאפשר החלת משטר פטור ההשתתפות על החזקה בכל חברה המוחזקת בשיעור של 5% או יותר, בין אם החברה המוחזקת הינה תושבת הולנד ובין אם לאו, וללא קשר לסיווג הכנסותיה של החברה המוחזקת (הכנסות פאסיביות או אקטיביות).

למרות האמור, במידה וההשקעה בחברה המוחזקת תסווג כהשקעה פסיבית, יוענק פטור ההשתתפות רק במידה והכנסותיה כפופות למס בשיעור אפקטיבי של 10% או יותר. כחריג לכלל זה נקבעו תנאים מסוימים אשר יאפשרו זכאות לפטור ההשתתפות גם כאשר שיעור המס של החברה הפאסיבית נמוך מ- 10%. ההשקעה הפסיבית הינה השקעה בחברה אשר מרבית נכסיה (50% או יותר), במישרין או בעקיפין, יסווגו השקעות פסיביות.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה