מבזק מס מספר 990 - 

מיסוי בינלאומי  2.11.2023

דחיית מועדי הגשת דוחות לרשות המיסים בארה"ב בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" - 2.11.2023

בעקבות מתקפת הטרור בישראל ב- 7 באוקטובר 2023 ומלחמת "חרבות ברזל", פרסמו שלטונות המס האמריקאים ("IRS"), ב- 13 באוקטובר, הודעות על דחיית מועדים להגשת דיווחים בארה"ב כמפורט להלן.

בהתאם לפרסום של ה- IRS, תושבי ישראל המדווחים לרשויות המס בארה"ב יזכו לאורכה בהגשת הדו"ח השנתי לשנת 2022 עד ל- 7.10.2024 (מועד ההגשה המקורי היה ב- 16.10.2023).

הארכה הנדיבה (כמעט שנה) כוללת כל פעולה הנדרשת מכוח חוקי המס האמריקאיים לרבות תשלום כל סוגי המס, הגשת החזרי מס, דיווחים על הכנסה, נכס, מתנה, ירושה ועוד.

הזכאים להקלה ("נישום זכאי") –

  • כל יחיד שמקום מגוריו הראשי או ישות עסקית שמקום עסקיה העיקרי או עצמאי שמקום עסקיו העיקרי הוא בישראל, בגדה המערבית או בעזה ("השטח הנתון").

  • כל אדם המזוהה עם ארגון ממשלתי או פילנתרופי מוכר ומסייע בשטח הנתון, כגון עובד סיוע.

  • כל אדם פרטי, ישות עסקית, עצמאי, עיזבון או נאמנות שהספרים, הרישומים או מי שמכין עבורו את דוח המס שלו נמצאים בשטח הנתון.

  • כל מי שנהרג, נפצע או נלקח כבן ערובה כתוצאה מהתקפת הטרור ב- 7 באוקטובר וכן, בן זוג של נישום כזה, רק בנוגע להחזר מס משותף.

ה-IRS  מזהה אוטומטית את הנישומים הזכאים שמקום מגוריהם הראשי או מקום העסקים העיקרי שלהם הינו בשטח הנתון בהתבסס על דוחות שהוגשו בעבר ומחיל את ההקלות האמורות.

נישומים זכאים אחרים יכולים לקבל את ההקלות האמורות באמצעות פנייה למוקד האסונות של ה- IRS. כמו כן, ניתן לפנות למוקד כאמור לביטול קנסות שקיבל נישום זכאי בגין הגשת דוח באיחור או תשלום באיחור.

כאמור, ההודעה דוחה את מועדי הגשת הדיווח ותשלומי המס שונים שחלו או יחולו במהלך התקופה שמיום 7.10.2023 ועד ליום 7.10.2024 ("תקופת דחיה"). כתוצאה מכך, נישומים זכאים יוכלו, עד ה- 7.10.2024, להגיש דוחות ולשלם מיסים שהיו חייבים בהם במקור במהלך תקופה זו, וביניהם:

    • מועדי ההגשה ותשלום המס של דוחות 2023 ליחידים ולחברות, הינם בדרך כלל ב-15 במרץ וב-15 באפריל, 2024. לפיכך, לנישומים הזכאים תהא אורכה אוטומטית הן בהגשת הדוח והן בתשלום המס.

    • תשלומי מס הכנסה משוערים רבעוניים (מקדמות) וכן, דיווחי שכר רבעוניים, יידחו גם כן בהתאם לאמור.נישומים זכאים שהייתה להם ארכה תקפה להגשת הדוח לשנת 2022 עד ל- 16.10.2023. עם זאת, מודגש כי מאחר ותשלומי מס הקשורים לדוחות אלו לשנת 2022 היו אמורים להתבצע ב-18.04.2023, תשלומים אלו אינם זכאים להקלה האמורה ויש לשלמם.

    שימו לב, הארכה ניתנת:

    • הן לתושבי ישראל שהם אזרחים אמריקאים וככאלו, נדרשים להגיש דוח מס גם בארה"ב,

    • והן לתושבי ישראל שאינם אזרחים אמריקאים, הנדרשים להגיש דוחות בארה"ב מכוח הפקת הכנסות שמקורן בארה"ב או החזקה בחבר בני אדם תושב ארה"ב.

    נדגיש שברוב המקרים יש להכין את דוח המס הישראלי ואת דוח המס האמריקאי במקביל, בשל כללי חלוקת הכנסה וזיכויי מס הדדיים – כך שיש לבחון מועדי הגשת דוחות בהתאם ובהתחשב באורכות להגשת דוחות ותשלומי מסים שניתנו על ידי רשות המסים בישראל.

    בנוסף לאמור, ב-16 באוקטובר 2023, פרסם משרד האוצר האמריקאי ארכה דומה בקשר לדיווחי ה- FBAR, דיווחים בגין חשבונות פיננסים מחוץ לארה"ב.

    שנדע ימים שקטים ובטוחים יותר ושכל חטופינו וחיילנו ישובו במהרה ובשלום לביתם.

    לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (משפטנית) סאלי חדד גליבטר, ממשרדנו.

 

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה