מבזק מס מספר 964 - 

מיסוי בינלאומי  19.4.2023

מפגש בישראל עם נציגי ה"גלובל פורום" - 19.4.2023

ביום 20 במרץ השתתף נציג משרדנו אשר מייצג את לשכת יועצי המס במפגש של "הגלובל פורום" (פורום של ה-OECD) בישראל. המפגש האמור נערך במסגרת סקר עמיתים על מדינת ישראל, ולבקשת הנציגים השתתפו במפגש אשר כלל בכירים מהיחידה למיסוי בינלאומי ברשות, גם נציגי הלשכות המקצועיות.

תפקידו של הגלובל פורום, בין היתר, הינו לפקח על חילופי המידע בין המדינות לצרכי מס, ולהבטיח כי המדינות השונות מצייתות לסטנדרטים שנקבעו בעניין שקיפות וחילופי מידע.

במסגרת הפגישה עלו שאלות בקשר לנהלי עבודה המקויימים ע"י בעלי המקצוע, אופן שמירה על רשימות בעלויות על ישויות שונות ועל מסמכים, שאלות לגבי סודיות מקצועית, קיומו ואי קיומו של חיסיון והמשמעות של אותו חיסיון, ופיקוח על איסור הלבנות הון.

בחינת בעל הזכות שביושר – נציגי הגלובל פורום התעניינו בדרכי בחינת מהות הבעלות בחברות ואף בנאמנויות. במסגרת הפגישה הובהר לנציגים כי בכל מה שקשור לנאמנויות קיימת חובת גילוי נרחבת לא רק במסגרת המשרדית ומתן הייעוץ למרכיבי הנאמנות, אלא גם בעת פתיחת תיק לנאמנות ברשות המיסים, ובעת הגשת דוחות המס השנתיים של הנאמנות – חובות שכוללות בין היתר גילוי לגבי פרטי היוצרים של הנאמנות, פרטי הנהנים בה, פרטים לגבי

הנאמן, נכסי הנאמנות ואף כניסת נכסים חדשים לנאמנות וחלוקות שבוצעו על ידה במהלך שנת המס.

 "נותן שירות עסקי" – נושא נוסף שנדון במסגרת המפגש כלל את חובות הדיווח ע"י מי שמוגדר "נותן שירות עסקי". חובות אלו נקבעו במסגרת החוק לאיסור הלבנת הון ובצו מכוחו, והן כוללות הליך זיהוי והכרת הלקוח במטרה לבצע הערכה של הסיכון להלבנת הון ומימון טרור במסגרת השירות המבוקש מנותן השירותים.

נציגנו הדגיש כי במסגרת שירות של מתן ייעוץ מס – לא חלות ההגדרות של "מתן שירות עסקי", משום שזו כוללת פעולות של – קנייה או מכירה של נדל"ן, או של עסק, ניהול נכסי לקוחות, קבלת או העברת כספים והקמה או ניהול של תאגידים, עסקים או נאמנויות. כל אלו בד"כ לא ייכללו במסגרת פעילות של מתן ייעוץ מיסויי.

לקראת סיום התעניינו נציגי הגלובל פורום על הקשר בין מייצגים לבין רשויות המס, וכאן קיבלה רשות המיסים "ציון לשבח" על זמינות, הקשבה ושיתוף פעולה בקביעת עמדותיה המקצועיות אשר מקבלות ביטוי בפרסום חוזרים מקצועיים אשר מועברים להערות הלשכות, ואף שיתוף נציגי הלשכות בוועדות אשר מטרתן – ביצוע שינויי חקיקה.

את הביקורת על הרשות "השארנו בבית" להזדמנות חגיגית אחרת.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס, ממשרדנו

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה