מבזק מס מספר 920 - 

מיסוי בינלאומי  28.4.2022

LLC – דיווח מאוחד והזכאות להטבות אמנה - 28.4.2022

כידוע, LLC הוא גוף משפטי המוקם בהתאם לחקיקה הקיימת במדינות השונות בארצות הברית. בעלי הזכויות ב- LLC נקראים חברים – Members ולא בעלי מניות.

כידוע, לפי דיני המס בארה"ב, ברירת המחדל הקיימת ל- LLC היא התייחסות אליו כאל גוף שקוף לצורכי מס, דהיינו – הכנסתו נחשבת כהכנסת החברים, וזאת בדומה לשותפות. יחד עם זאת, ה- LLC יכול לבחור להיחשב לעניין מס, כחברה רגילה.

כידוע, עמדת רשות המיסים היא כי  LLCהנחשב לשקוף לצורכי מס בארה"ב, אינו כלול בהגדרת חברה תושבת ארה"ב לצורכי אמנה ואינו זכאי להטבות האמנה. להרחבה ראו מבזקנו מס' 919.

השלכות המס בעניין זה עשויות להיות מהותיות אם חברה תושבת ישראל מוחזקת ע"י LLC שקוף והוראות האמנה לא יחולו. לדוגמא:

במקרה של חלוקת דיבידנד מישראל ל- LLC בארה"ב, יחול ניכוי במקור בשיעור של 30% בהתאם להוראות סעיף 125ב(5) לפקודה במקום 12.5% שהוא שיעור מופחת שנקבע באמנת המס שבין ישראל לארה"ב כשמדובר בחברה תושבת ארה"ב המחזיקה ב- 10% או יותר בחברה הישראלית המחלקת.

מס שינוכה כאמור, הינו גבוה מהמס האמור לחול בארה"ב על בעלי הזכויות האמריקאים ב-LLC, בין אם הם יחידים ובוודאי אם הם חברות.

פתרון אפשרי הוא "אטימת" ה- LLC בארה"ב. אך מה קורה אם בעל הזכויות ב- LLC זה, הוא חברה אם אמריקאית, שדווקא מעוניינת שההכנסה החייבת של ה-LLC  תחויב בידיה היא? פתרון לכך ניתן למצוא באמצעות איחוד דוחות לצרכי מס בארה"ב (בכפוף לתנאים המאפשרים איחוד דוחות, למשל – החזקה של 80% או יותר), כך שמתקבלת תוצאת מס דומה ל-  LLC  שקוף.

האם במקרה כזה כן יחולו הוראות האמנה?

לכאורה, ה- LLC שימוסה במסגרת דוח חברת האם והכנסתו תדווח בדוחותיה של החברה האם, עלול לא ליהנות מהטבות האמנה, גם אם הוא אינו שקוף לצורכי מס בארה"ב. זאת, בשל הגדרת "חברה של ארצות הברית" – חברה (Corporation), או כל גוף בלתי מאוגד (כגון Company) הנחשב כחברה לצרכי המס של ארצות הברית – מהטענה שה- LLC כאמור לא נחשב לחברה לצורכי מס כי לא הוא הנישום בפועל על הכנסותיו אלא חברת האם.

ואולם, פתרון לעניין זה נמצא בהחלטת מיסוי 5559/22 בהסכם שפורסמה לאחרונה.

במסגרת ההחלטה נקבע, כי ה-LLC האמריקאי שמדווח לצרכי מס באמצעות חברת אם אמריקאית כן ייחשב כעונה להגדרת "תושב" באמנה למניעת כפל-מס בין ישראל לארה"ב ויהיה זכאי להטבות האמנה כל עוד יתקיימו שני התנאים המצטברים הבאים:

האחד – ה- LLC ימשיך להיות מסווג כ"אטום" לצורכי מס; והשני – זהות המחזיק בחברה לא תשתנה והכנסתו החייבת של ה- LLC תדווח במסגרת הדוח המאוחד של חברת האם בארה"ב ובהתאם לכך, ישולם בגינו מס בארה"ב בשל היות חברת האם תושבת ארה"ב.

לסיכום, רשות המיסים מגלה גמישות ומרחיבה את הגדרת "תושב" לצרכי אמנה כשהיא מסתפקת בדיווח ותשלום מס בארה"ב כמבחן המכריע כל עוד ה-LLC  אינו שקוף.

LLC שאינו שקוף ייחשב אפוא כ"תושב" וכחברה אמריקאית לצרכי אמנה, גם אם אינו ממוסה ואינו מדווח על הכנסותיו כישות נפרדת, כל עוד מתקיימים התנאים המפורטים בהחלטת המיסוי.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח אייל כרמי ולרו"ח (עו"ד) גדי אלימי, ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה