מבזק מס מספר 64 - 

מיסוי ישראלי  14.4.2004

אישור בדבר ניכוי במקור מהכנסות בשוק ההון - 14.4.2004

תקנה 15 לתקנות מס הכנסה (ניכוי מריבית), התשס"ג – 2002 מטילות חובה על החייב בניכוי מס במקור, לרבות קופות גמל ותאגיד בנקאי, כגון תשלום ריבית המשתלמת על תוכניות חסכון, פיקדון ואגרת חוב, להנפיק למקבל הריבית עד ליום 20 במרץ של כל שנה אישור שנתי אשר יכלול את סכום הריבית ששולמה וסכום המס שנוכה במקור, הכל תוך ציון שם הנישום וחתימת הבנק.

תקנה 14 לתקנות מס הכנסה (ניכוי מתמורה, מתשלום או מרווח הון במכירת ני"ע או בעסקה עתידית), התשס"ג – 2002 מטילה חובה על החייב בניכוי – בנק/ברוקר, להנפיק לחייב במס עד 20 למרץ של כל שנה אישור שנתי אשר יכלול את רווח ההון וסכום המס שנוכה במקור לרבות מחיר מקורי, יום רכישה, יום מכירה, ההוצאות שהוצאו ונוכו, הפסדים שקוזזו, הרווח הריאלי, הסכום האינפלציוני וסכום המס שנוכה במקור. חובה כאמור מוטלת בין אם החייב ניכה מס במקור ובין אם לאו.

נדגיש כי אישור כאמור יכלול גם עסקאות עתידיות שאינן נסחרות בבורסה וכל עסקה אחרת בני"ע לרבות נגזרים פיננסיים לסוגיהם השונים.

שתי התקנות האמורות קובעות כי היעדר אישור מהמנכה החתום בחותמתו ישלול מהנישום את זיכוי המס שנוכה במקור.

נציין כי למיטב ידיעתנו טרם הנפיקו רבים מן המוסדות האמורים את האישורים לשנת 2003, דבר שעלול לעכב את הגשת הדוחות לשנת 2003, לגביהם נתנה הנציבות ארכה כללית להגשתם עד ליום 31.5.2004.

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה