מבזק מס מספר 570 - 

מיסוי בינלאומי  12.11.2014

חקירת רשות המסים כנגד בעלי חשבונות בלתי מדווחים בבנק UBS - 12.11.2014

ביום ה- 5 בנובמבר 2014 פרסמה רשות המסים הודעה לציבור בעניין פרשת "הבנק השוויצרי" ("הפרסום"), כפי שכונתה על ידה (ראו קישור לפרסום באתר האינטרנט של רשום המסים בישראל: http://taxes.gov.il/About/SpokesmanAnnouncements/Pages/Ann051114_1.aspx).

מהפרסום עולה, כי בידי רשות המסים התקבלו מידעים ורשימות לגבי אלפי ישראלים המנהלים חשבונות בחו"ל בהיקפים  כספיים גדולים מאוד.

במסגרת פעולותיה של רשות המסים לאיתור תושבי ישראל המחזיקים בחשבונות בנק בלתי מדווחים בחו"ל, בכלל, ובשוויץ בפרט, עקבו ועצרו חוקרי הרשות יועץ השקעות בבנק UBS ("היועץ") בעת שהייתו בישראל.

פעילות  היועץ בישראל כללה  הגעה למפגשים חשאיים עם לקוחות שנמנעים מהעברת הוראות ומסמכים לבנק בטלפון, במייל ובפקס מחשש לחשיפת היותם בעלי חשבונות בבנק בשוויץ. באופן זה סייע כביכול, היועץ ללקוחות הבנק להתחמק מדיווח ותשלום המס הנובעים מהחשבונות.

בעקבות מעצרו של היועץ, נחשפה רשות המסים לרשימה של לקוחות ישראלים בבנק UBS שנמצאה בכליו של היועץ. בעקבות תפיסת הרשימה ביצעה רשות המסים מעצרים של תושבי ישראל אשר פרטיהם היו כלולים ברשימה האמורה ואשר נחשדו כי הם מחזיקים חשבונות בלתי מדווחים בחו"ל.

מעצר וחקירה בידי חוקרי רשות המסים הינם אירוע (טראומטי) שרצוי להימנע ממנו. נושא זה עשוי לבוא על פתרונו במסגרת נוהל גילוי מרצון אשר פורסם לפני כחודשיים ע"י רשות המיסים (ראו לעניין הנוהל החדש והוראת השעה (מסלול האנונימי) מבזקנו מס' 562 מיום ה- 11/9/2014) באמצעות הליך הגילוי מרצון יכול המחזיק לְאַיֵּין את החשיפה הפלילית שבהחזקת חשבון בנק בלתי מדווח בחו"ל, ולחסוך לו ולבני משפחתו עגמת נפש  אם וככל שיגיע מידע אודותיו לידי חוקרי הרשות.

בשולי הדברים נציין, כי כיום מתהדקת החגורה סביב תושבי ישראל המחזיקים בחשבונות בנק בלתי מדווחים בחו"ל, והרשות פועלת בכל המישורים לקבלת מידע אודותיהם, למשל, באמצעות תיקוני חקיקה שיאפשרו בעתיד לישראל

לחתום על אמנות לחילופי מידע אוטומטיים בין מדינות (ראו מבזקנו בנושא מס' 535 מיום ה- 27/2/2014).

משרדנו עוסק רבות בטיפול בתושבי ישראל המחזיקים בחשבונות בנק בלתי מדווחים בחו"ל במסגרת זו אנו "יוצרים מגע" עם רשות המיסים לשם הסדרת ההיבטים הפליליים והאזרחיים (גילוי מרצון). תושב ישראל המחזיק בחשבון בנק בחו"ל, וסבור כי מידע אודותיו עשוי להגיע לידי הרשות.

 מומלץ לקוראנו הרלוונטיים, להגיע בדחיפות  למשרדנו במטרה לפנות לרשות המיסים טרם היא תגיע אליו, חלילה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה