מבזק מס מספר 563 - 

מיסוי ישראלי  18.9.2014

מס רכוש – מבצע "צוק איתן" – שאלות ותשובות - 18.9.2014

במהלך השבועות האחרונים, התקבלו במשרדנו שאלות בעניינים שונים הנובעים מיישום הוראת השעה. מצאנו לנכון להביא לידיעתכם חלק מן השאלות בצרוף עמדתנו.

שאלה: אני זכאי להגיש תביעה ב"מסלול האדום". האם בחלק של השכר, אני כופל במכפיל שמופיע במסלול שכר? האם אני יכול לתבוע על אובדן הכנסות עתידיות? האם ניתן להגיש בקשה למקדמה במסלול זה?

תשובה: לגבי התביעה בגין השכר: תביעה ב"מסלול אדום" מוגשת על כל מרכיבי הנזק, לכן מרכיב השכר הוא חלק מן התביעה. ניתן להגיש תביעה מפורטת ללא המגבלות של ה"מסלולים הירוקים", אך גם ללא  הכפלה במקדם הפיצוי של מסלול השכר.

אובדן הכנסות עתידיות: כעקרון ניתן לתבוע על כל נזק שיש יכולת להוכיח אותו ואת הקשר הסיבתי שלו למצב המלחמתי. כלומר אם אובדן ההכנסה נגרם למשל כתוצאה מביטול הזמנות בגין המצב (או שהמצב גרם לכך) ניתן בהחלט לתבוע.

בקשה למקדמה: ניתן להגיש בקשה למקדמה גם בגין "המסלול האדום", אך דרך חישוב המקדמה שונה מדרך החישוב ב"מסלולים הירוקים".

באופן כללי יש להדגיש כי "המסלול האדום" מאפשר פיצוי רחב על כל נזק שיש לו קשר סיבתי למצב הביטחוני, אך הוא מצריך הצגת ראיות מתאימות ומשך הטיפול הוא ארוך יותר.

שאלה: העסק שלי ממוקם באשקלון אך תיק מס ההכנסה שלי ברמלה האם אני זכאי לפיצוי?

תשובה: הזכאות לפיצוי לעסקים היא לפי מיקומם הפיזי ולא לפי משרד השומה בו נמצא תיק העסק, לכן בוודאי תוכל להגיש תביעה אם נגרמו לך נזקים בגין המצב הביטחוני. יש לשים לב גם למיקום המדויק של העסק. אם הוא ממוקם באזור התעשייה הדרומי של אשקלון תוכל להגיש תביעה, אף ב"מסלול האדום".

שאלה: אני בעלים של חברה הממוקמת בראשון לציון ואני מעסיק עובדים שגרים באזור הפיצוי חלקם מתגוררים בישובי עוטף עזה, חלקם נעדרו בתקופת המלחמה. האם אני זכאי להגיש תביעה?

תשובה: אתה יכול להגיש תביעה, אתה מוגדר "מעסיק חוץ" אשר מעסיק עובדים מהאזור המאפשר פיצוי עבור שכר ששולם לעובדים אלה אשר נעדרו בשל המצב הביטחוני. יש להדגיש כי לעובדים המתגוררים באזור עוטף עזה ובטווח עד 7 ק"מ מרצועת עזה אין מגבלה על מספר ימי ההיעדרות ואין כל התניה לגבי בן הזוג. לעומת זאת, עובדים המתגוררים בטווח העולה על 7 ק"מ מרצועת עזה חייבים לעמוד בכללים הכתובים בהוראת השעה המגדירים מהי היעדרות בשל המצב הביטחוני. בין היתר נקבעו בהוראת השעה התאריכים והערים בהם תאושר היעדרות כאמור וכל זה כפוף, כאמור לכללים של הוראת השעה.

שאלה: פתחתי את העסק שלי בחודש ינואר 2014  והעסק עובד היטב ואני רוצה להגיש תביעה ב"מסלול מחזורים", האם זה אפשרי?

תשובה: אתה יכול בהחלט להגיש תביעה ב"מסלול מחזורים", אך לאור העובדה כי אין לך מספרי השוואה (מחזורים בשנה קודמת) תוכל להגיש את תביעתך ב"מסלול מחזורים מותאם" אשר נבנה לצורך טיפול בניזוקים מסוגך. במסלול זה נעשה ממוצע של המחזורים בתקופת הפעילות לפני תחילת אירועי "צוק איתן". כאשר חישוב זה אמור לשקף את היקף הפעילות הרגילה של העסק.

חשוב לציין כי ניתנת לך האפשרות לבקש כי לא יילקחו בחשבון שני חודשי הפעילות הראשונים אשר מהווים את "תקופת ההרצה" של העסק (במידה והם אכן לא משקפים נכון, את היקף הפעילות).

ניתן להיעזר בהערכות נוספת ככל שהנתונים האמורים לא משפים נכון את הקיף המחזור "הרגיל" של העסק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לצחי שביט-אבוהב, לשעבר מנהל קרן הפיצויים ברשות המסים, ממשרדנו.

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה