מבזק מס מספר 561 - 

מיסוי בינלאומי  4.9.2014

היערכות לביטול משטר הפטור בגין רווח הון לתושבי חוץ, בבריטניה - 4.9.2014

בהצהרה שניתנה לאחרונה, הודיע משרד האוצר הבריטי כי יוטל מס רווחי הון גם על תושבי חוץ בגין מימוש נדל"ן למגורים בבריטניה, החל מחודש אפריל 2015 (תחילת שנת המס הבריטית).

עפ"י ההודעה, ההוראות החדשות יחולו רק על רווחים הנובעים מאותו מועד ואילך, אך טרם נקבעה שיטת החישוב לעניין זה – ליניאריות ביחס לכלל תקופת ההחזקה, הערכת שווי למועד כניסת התיקון לתוקף או שיטה אחרת.

בניגוד לנהוג בעולם, כיום בריטניה אינה מחייבת במס יחידים וחברות תושבי חוץ, בגין רווחי הון המיוחסים למימושים של נכסי נדל"ן המשמשים למגורים ונמצאים בתחומה (למעט החרגה לגבי נדל"ן למגורים ששוויו עולה על 2 מיליון פאונד בידי חבר בני אדם, או אז, כבר החל מחודש אפריל 2013, חל מס רווח הון בשיעור של 28%).

תושבי בריטניה לעומתם, חייבים במס בגין רווחי הון כאמור, ככל שלא מדובר ביחיד המוכר את בית המגורים העיקרי שלו.

מעת כניסת התיקון לתוקף, יחול על תושבי החוץ – יחידים, חברות, שותפויות, נאמנויות וכיו"ב – מס רווח הון בגין נכס נמכר המשמש למגורים (עם כמה יוצאים מן הכלל עבור סוגים מסוימים של רכוש, כמו מגורי סטודנטים, בתים סיעודיים ונכסים בעלי מאפיינים קהילתיים אחרים).

שיעור המס שצפוי לחול: 28% לגבי יחידים ונאמנויות ו – 20% לגבי חברות.

נציין שגם כיום, תושבי חוץ חייבים במס רווח הון בגין מכירת נדל"ן (מסחרי או למגורים) הקשור למוסד קבע בבריטניה או שהפעילות הכרוכה בהחזקתו מגיעה לכדי מוסד קבע.

יצויין כי גם לאחר כניסת התיקון לתוקף, ימשיל לחול פטור על תושב חוץ המוכר נדל"ן מסחרי בבריטניה, ככל שהחזקתו אינה במסגרת מוסד קבע כדלעיל.

בימים אלו נמצא נוסח התיקון המוצע בשלב שימוע ציבורי בבריטניה, אך התיקון צפוי להתקבל ולהיכנס לתוקף כבר בחודש אפריל 2015, ללא שינויים משמעותיים ביחס לאמור לעיל.

אנו ממליצים לתושבי ישראל המושקעים בנדל"ן למגורים בבריטניה או המתכוונים להשקיע בנדל"ן כאמור, להתייעץ ולהיערך בהתאם.

כך, למשל, במקרים המתאימים ניתן להשתמש במבנים פשוטים יותר מהמקובלים כיום, שלא מהווים תכנון מס חייב בדיווח בישראל (למשל, הקטנת שרשרת החזקות או שימוש בחברה בריטית חלף חברה תושבת מדינת נוחות), ללא השפעה על נטל המס.

זאת ועוד, לאור תיקון הוראות החנ"ז בישראל החל מחודש ינואר 2014 (ראה מבזקנו מס' 520), לא יחולו הוראות החנ"ז על חברה זרה עליה מוטל מס זר בשיעור העולה על 15%.

נדגיש כי בריטניה מטילה מסי העברה בעת מכירה או העברה של נדל"ן למגורים, המגיע לכדי 7%, כך שיש לבחון בזהירות יתר את הכדאיות לשינויי מבנים קיימים לאור הוראות המעבר הצפויים להטיל מס רק על רווחים הנצמחים מעת כניסת החוק לתוקף.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ולרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס, ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מייסד ומנהל, מומחה בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה