מבזק מס מספר 502 - 

מיסוי בינלאומי  20.6.2013

מתהדקת החגורה סביב מחזיקי החשבונות בבנקים זרים - 20.6.2013

באמצעי התקשורת הזרים דווח, כי הצעת חוק שהתבססה על הבנות בין הרשויות בארה"ב לבין הרשויות השוויצריות, לגבי קבלת פרטים אודות חשבונות הבנק בשוויץ המוחזקים על ידי אזרחי ארה"ב, נדחתה על ידי בית הנבחרים השוויצרי. ככל שיועלה נוסח מרוכך יותר, יתכן והחקיקה תאושר.

נוסח הצעת החוק שנדחתה כלל הוראה לפיה, בנקים שוויצרים לא יעבירו את פרטי בעלי החשבונות אלא מידע שתוכנו עשוי להוביל לאזרחי ארה"ב המתחמקים מרשת המס והמסתירים רכוש בשוויץ. לא זו בלבד, אלא גם הבנקים השוויצרים יורשו להעביר את פרטי עובדיהם או פרטי צד שלישי כגון: עורכי דין ויועצי מס שהיו מעורבים במתן הייעוץ. פרטי בעלי חשבונות הבנק בשוויץ יועברו לרשויות בארה"ב על פי בקשה בהתאם להוראות האמנה למניעת כפל מס שנחתמה בין ארה"ב לבין שוויץ.

הפרסום לעיל מצטרף לדיווחים נוספים, שפורסמו באמצעי התקשורת בתקופה האחרונה, בדבר מאמציהן של רשויות המס הזרות בכלל וארה"ב בפרט, לאסוף מידע אודות נישומים המחזיקים נכסים במדינות זרות.

לצורך איסוף המידע, רשויות המס הזרות גם משתמשות במידע, שכביכול נגנב ממוסדות פיננסיים כדוגמת: (א) בגרמניה – בשנת 2010 רכשו הרשויות תמורת סך של 2.5 מיליון יורו דיסק ובו מידע אודות 1,500 לקוחות בנק שוויצרים, שכביכול הסתירו שם כספים;   (ב) בצרפת – בשנת 2010 בנק HSBC הודיע, כי מהסניף בשוויץ נגנבו פרטי 24,000 חשבונות, שהועברו לרשויות בצרפת; (ג) בבריטניה – בשנת 2012 השיגו הרשויות בבריטניה מידע אודות בריטים ואזרחים זרים שהיו בעלי חשבונות בסניף בנקHSBC  שבמקלט המס ג'רזי. ברשימה זו כלולים פרטיהם של 600 ישראלים (ראו מבזקנו מס' 473 בנושא); (ד) בגרמניה – בשנת 2013 רכשו הרשויות דיסק נוסף תמורת סך של 4 מיליון יורו המכיל 40,000 רשומות מידע, אודות חשבונות בנק שוויצרים.

לזאת, יש להוסיף את מאגר המידע שפורסם לאחרונה באתר אינטרנט ייעודי, על ידי האיגוד הבינלאומי של עיתונאים חוקרים- http://offshoreleaks.icij.org/search – שבו ניתן למצוא, כפי שפורסם באתר, מידע אודות חברות Off-shore, בעלי המניות והדירקטורים שבהן, שנרשמו במקלטי מס שונים כגון: איי הבתולה הבריטיים, איי קוק, סינגפור וכו'.

 

לדעתנו, העברת מידע בין רשויות המס בחו"ל ורכישת מידע בנקאי עשוי להניע את רשויות המס בישראל לפנות לרשויות המס בחו"ל ולבקש מידע אודות תושבי ישראל שנצבר ברשותם. נציין שרשות המסים מעולם לא הכחישה שבכוונתה לפעול בכיוון זה. מידע שיתקבל לגבי תושבי ישראל המחזיקים בחשבונות בנק בחו"ל, ככל שהללו אינם מדווחים, עלול להוות שלב ראשוני בפתיחה בהליכים פליליים כנגד בעלי החשבונות.

בכדי להימנע מתרחיש בעייתי שכזה, ניתן לפנות לרשויות המס בבקשה להליך גילוי מרצון לגבי חשבונות בנק בחו"ל (כל עוד רשות המסים לא הגיעה למידע קודם לכן). נציין כי מנהל רשות המסים התבטא בכנס רואי החשבון שהתקיים לאחרונה באילת, כי ייתכן שבנוהל הקבוע לגילוי מרצון תתאפשר פניה אנונימית לרשויות המס.

 

משרדנו הינו בעל ניסיון רב בטיפול בפניות לגילוי מרצון מול רשויות המס.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) חגי אלמקייס ולרו"ח (עו"ד) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה