מבזק מס מספר 50 - 

מיסוי ישראלי  29.12.2003

היערכות לתום שנת המס – מכירה רעיונית הבהרות ודגשים - 29.12.2003

בהמשך לאישור התקנות בדבר מכירה ורכישה חוזרת של ניירות ערך, עד לתום שנת המס, ובהמשך להתייחסותנו לנושא במבזק המס הקודם, להלן הבהרות לשאלות אותן הפנינו ללשכת הנציבה ועוזרה, והבהרות נוספות:

  1. תחולת ההוראה הינה אך ורק לגבי ניירות ערך שלגביהם חל מס מחזור – דהיינו ניירות ערך של חברות תושבות ישראל (אף אם הם נסחרים בבורסה בחו"ל).
  2. הבחירה הינה לגבי כל נייר ערך בנפרד. יחד עם זאת לא תינתן לנישום האפשרות לתבוע בגין ניירות ערך בהם נבע הפסד את הכרת ההפסד, ובגין ניירות ערך אחרים לשלם את מס המחזור.
  3. ברוקר בחו"ל אשר ברשותו ניירות ערך הבאים בגדר האמור ואשר אינו יכול לבצע מכירה "רעיונית" עבור הנישום, תאפשר הנציבות לנישום לשלם מס מחזור בשיעור 1% בגין ניירות ערך שהיו בבעלותו ביום 31.12.2003, זאת בדוח שיגיש לשנת 2003.

הארות כלליות:

א. הבחירה במס מחזור בן אחוז אחד כדאית על פני תשלום מס בשיעור של 15% על רווח ההון, במידה ועליית ערכו של נייר הערך עלתה על 7% (נקודת האיזון בין מס מחזור למס על רווח ההון).

ב.  לאור הודעת הנציבות כי הבחירה ב"מס מחזור" תהא גורפת ותחול לגבי כל ניירות הערך של הנישום שנמכרו ב- 2003, יש לשקול מכירה "רעיונית" עד תום שנת 2003 רק אם הרווח המשוקלל (לאחר קיזוז הפסדים שנתגבשו השנה) עלה על 7%.

ג.   מתנה לתושב חוץ של תיק ניירות ערך, לפני תום שנת המס נחשבת כמכירה שאינה פטורה ממס ולפיכך יוחל לגביה, לפי בחירה, מס מחזור של 1%. בעתיד, כשתושב החוץ ימכור את תיק ניירות הערך יהא זכאי לפטור המוקנה לתושב חוץ ממכירת ניירות ערך!

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף מייסד, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה