מבזק מס מספר 497 - 

מיסוי בינלאומי  9.5.2013

התאגדות אלטרנטיבית במדינות נבחרות באיחוד האירופאי, כחלופה להתאגדות בקפריסין - 9.5.2013

בהמשך למבזקנו האחרון (מספר 496) ולתמורות הכלכליות בקפריסין, שבעטיין הועלה שיעור מס החברות במדינה ב- 25%, לכדי 12.5% והורעו תנאי המחזיקים בפיקדונות בנקאיים, בדמות של היטלים גבוהים על פיקדונות שאינם מבוטחי על ידי המדינה (בשיעור המגיע לכדי 60% מסכום העולה על 100 אלפי יורו), ייתכן שהסביבה העסקית הנוחה שהייתה בקפריסין לא תשוב בתקופה הקרובה, בשל דרישות פיקוח שהאיחוד האירופאי עשוי לכפות על קפריסין או בשל העלאה נוספת של מס החברות, אם בכלל. לאור זאת, בחברות שהתאגדו בקפריסין מתעוררות שאלות לגבי המשך פעילותן במדינה זו.

ברצוננו להביא לתשומת ליבן של חברות שהתאגדו בקפריסין ובוחנות כעת אלטרנטיבה להעברת מקום רישומן ופעילותן, את האפשרות לביצוע "רילוקיישן" למדינה אחרת באיחוד האירופאי, כדוגמת הולנד, לוקסמבורג ואחרות. זאת, באמצעות ביסוס השליטה והניהול באחת מאותן המדינות ושימוש בכללי האיחוד האירופי (דירקטיבת המיזוגים ושימוש בחברה מסוג "Societas Europaea"). 

עמיתנו בהולנד, Rob Drieduite מרחיב ומסביר, כי הולנד ולוקסמבורג נהנות ממערכת פיננסית יציבה ומערכת הבנקאות שבהן איתנה ומגובה על ידי המדינה. לא זו אף זו, חברות הנדרשות לרישום מע"מ אירופאי יוכלו ליהנות במדינות אלה, מסביבת מע"מ מקצועית ומפוקחת. לצד היתרונות האמורים והיבטי המס המיטיבים במדינות אלו (כדוגמת כללי פטור השתתפות, משטר מס מיטיב לגבי הכנסות ריבית והכנסות שמקורן בקניין רוחני ועוד). לעניין זה, ברצוננו להפנות את תשומת ליבכם לחוזר מ"ה מס' 13/2011 "סעיף 75ב- הבהרות לעניין סכום הרווחים שלא שולמו") ולהצעת חוק התכנית הכלכלית לשנים 2013-2014 לתיקון הפקודה שבהחלטת הממשלה מיום ה- 18 באפריל 2013 (הכוללת, בפרט, תיקונים במודל מיסוי החנ"ז והחמי"ז בפקודה) עליה נרחיב במבזקינו הבאים, להן השלכות מרחיקות לכת על פעילות של תושבי ישראל באמצעות חברות תושבות המדינות המצוינות לעיל.

בשולי הדברים ברצוננו להפנות את תשומת ליבכם, לגבי הסיווג והטיפול לצרכי מס בישראל במיסוי הפיקדונות הבנקאיים בקפריסין. תשלום מס המגיע לכדי 60% מגובה הפיקדון שאינו מבוטח מצריך בחינה לגבי סיווגו – כהפסד פירותי או כהפסד הוני, אם בכלל, וככל שיסווג כהפסד פירותי – האם הינו הפסד בר-קיזוז בהתאם להוראות הפקודה.
זאת ועוד, במסגרת תכנית המיסוי של פיקדונות הבנק בקפריסין, צפויים בעלי הפיקדונות לקבל מניות בבנק קפריסאי, שאליו יוזרם הון על ידי המדינה. קבלת מניות בבנק הקפריסאי עשויה לעורר שאלות במישור של כללי מיסוי רווח ההון – כדוגמת יום הרכישה והעלות שיש לייחס למניות אלה.

מחלקת המיסוי הבינלאומי במשרדנו, בשיתוף עם עמיתינו בחו"ל, ערוכים לסייע לבחינת היערכות מחדש לאור ההתפתחויות הפיסקאליות העת האחרונה, מבית ומחוץ.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ולעו"ד (רו"ח) יניב גולדשטיין, ממשרדנו.

מומחית בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

שותף, מומחה בתחום המיסוי הבינלאומי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה