מבזק מס מספר 1015 - 

מיסוי בינלאומי  2.5.2024

יוון – עדכון בתנאי הסף לקבלת ויזת זהב - 2.5.2024

לקוחות רבים של משרדנו פועלים בתחום הנדל"ן ביוון, בין אם כיזמים ובין אם כמשקיעים, ונדמה שהתעניינותם של תושבי ישראל  בהשקעות נדל"ן ביוון נמצאת בשיא של כל הזמנים. במקביל, לא מעט ישראלים בוחרים להעתיק את מרכז חייהם ליוון. החיפוש אחר קניית נכס ביוון נעשה, לעתים, גם כדי להשיג את הזכאות להתגורר בה. כידוע, החקיקה היוונית מאפשרת הענקת ויזת זהב לחמש שנים, לתושבים זרים המשקיעים בה באמצעות רכישת נדל"ן ביוון. קבלת ויזת הזהב מקנה מספר יתרונות משמעותיים: תושבות ביוון – היתר שהייה במדינה למשך 5 שנים, קבלת שירותים ממערכות הבריאות והחינוך ביוון, ניידות חופשית בכלל מדינות האיחוד האירופי, אפשרות לפתיחת חשבון בנק וכן הקמת עסק עצמאי ביוון. תכנית הויזה הושקה לראשונה בשנת 2013.

ב- 5 באפריל 2024, פורסם עדכון בתנאי הסף לקבלת ויזת זהב (להלן קישור לפרסום, הזמין רק בשפה היוונית), ובחרנו להקדיש מבזק זה לעדכון בתנאים, אף שלא מדובר בהיבטי מס גרידא.

ניתן להעמיק בהיבטי המס הכרוכים בהשקעות ביוון, במבזקינו מס' 961, 926, 800 ו- 634.

אלו הן תקנות ויזת הזהב שפורסמו על ידי הממשלה היוונית:

  • רף הרכישה המזכה באתונה, סלוניקי, מיקונוס, סנטוריני, וכל אי עם אוכלוסייה הגדולה מ- 3,100 תושבים (לפי המפקד האחרון), עלה מ- 500,000 יורו ל- 800,000 יורו.

  • בשאר האזורים הרף הועלה מ- 250,000 יורו ל- 400,000 יורו.

  • חובה לרכוש נכס אחד (אין אפשרות לאיחוד נכסים), וגודל הנכס המינימלי הינו 120 מ"ר.

  • ניתן להשכיר את הנכס הנרכש להשכרות ארוכות טווח בלבד. השכרה לשכירות קצרת טווח עלולה לגרור קנס בגובה 50,000 יורו.

סכומי הרכישה המזכה המפורטים לעיל, נכונים גם כאשר הנכס נרכש בבעלות משותפת על ידי מספר משקיעים ("במושע") וזכאותו של כל משקיע פלוני תיבחן בפני עצמה, ככל שחלקו עומד בסכום הרכישה המזכה.

לתוכנית הוכנסו שני חריגים משמעותיים:

  • הראשון הינו שיפוץ מבנה היסטורי, והשני הסבת בניין מסחרי לבניין למגורים (למעט שימוש להשכרות קצרות טווח). בשני המקרים הרף המזכה יעמוד (כבעבר) על 250,000 יורו.

  • השקעה באמצעות רכישת מניות של חברות נכס, קרנות השקעה, או חברות בורסאיות, נשארה ברף של 400,000 יורו, אולם מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום לפני ביצוע השקעה פיננסית לצרכי ויזת זהב, מכיוון שישנם מספר תנאים נוספים.

משמעות העדכון היא שמרבית המשקיעים המבקשים להיות זכאים לויזת זהב, יידרשו להגדיל את גובה ההשקעה שתכננו לבצע, או לפזר את ההשקעות באופן שונה ממה שביצעו עד היום.        בעת רכישת נדל"ן ביוון, יש להיוועץ באשר למתווה ההשקעה המיטבי, שיקנה למשקיע את הויזה הנחשקת, ובה בעת יביא לכדי ביטוי את היבטי המס, ובפרט את ההקלות המוענקות על פי דיני המס ביוון ובהתאם להוראות האמנה למניעת מסי כפל בין ישראל ליוון.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לרו"ח (עו"ד) גדי אלימי ולרו"ח (משפטנית) סאלי חדד גליבטר, ממשרדנו.

מומחה בתחום המיסוי הישראלי

מומחית בתחום המיסוי הבינלאומי

מומחה בתחום הביטוח הלאומי

שותף, מנהל סניף חיפה והצפון, מומחה בתחום המיסוי הישראלי

הרשמה לקבלת מבזקים >
להורדת ספר מבזקי המס 2019-2020 >
הרשמה לקבלת מבזקים
המומחים שלנו לרשותכם
שאל שאלה